-->

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

Θεοφάνης Γραικιώτης : Ένας ευγενέστατος καπνιστής



Ένας ευγενέστατος καπνιστής

Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης

Ιπποκράτους 33,  Νομικό Σπουδαστήριο.
Νεαροί φοιτητές πηγαινοέρχονται.
Χειρονομούν· αγωνιούν· περιμένουν
Έφθασε η ώρα της κρίσεως.
Εξετάσεις Πτυχιακές· προφορικές μάλιστα στο Εμπορικό Δίκαιο.
ΤΟΜΟΙ το Εμπορικό.
Και ΟΛΟΙ ...στο κεφαλάκι μας.
Τα προφορικά δεν είναι....... γραπτά.
Τα προφορικά είναι ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ.
Πάμπολλες οι ερωτήσεις απ’ όλους τους τόμους.
Αν δεν είσαι καλά διαβασμένος, καλλίτερα ...να στρίβεις ειδάλλως.....θα ξευτιλιστείς.
Εμποροεξεταστής; Ο ευγενέστατος Κύριος Ρόκκας.
Κωνσταντίνος Ρόκκας. Ήρεμος, πράος, καταδεκτικός. Ευγενής φυσιογνωμία
Και εμείς;;;;;;;;
Ξενυχτισμένοι από το διάβασμα.
Μάτια κατακόκκινα, καρδία ..ταχυπαλμούσα.
Χέρια ιδρωμένα
Βιβλία χιλιοσημειωμένα από SOS και SOS και..... Σώσον Κύριε τον λαόν σου .. καθ όσον
Η πόρτα του γραφείου όπου η εξέταση άνοιξε.
Η βοηθός του αξιότιμου Καθηγητή μας πλησίασε.
Στα χέρια της η κατάσταση με τα ονόματά μας.
Τώρα θα καλέσει την δεύτερη πεντάδα. Αυτή έχει σειρά προς εξέταση.
Βιαστικά κοιτάζω τα παιδιά της πρώτης πεντάδας.
Απογοήτευση. Δύσκολα. Κακά μαντάτα.
Δεν έχω καιρό για σκέψεις. Ήδη άκουσα το όνομα μου.
Μπρός εγώ. Πίσω οι άλλοι τέσσερεις
Μπαίνω στο γραφείο.
Καλημερίζω τον καθηγητή.
Αυτός κάθεται αναπαυτικά στο γραφείο του.
Καπνίζει αρειμανίως
Κάθομαι και εγώ - όχι όμως και αναπαυτικά - στη θέση μου.
Το ίδιο και οι συμφοιτητές μου.
Η πόρτα κλείνει.
Ενώπιος ενωπίω
Με κοιτά. Τον κοιτώ … και τότε...........ευτυχία.
Θησαυρός η πρώτη ερώτηση.
-Τι είναι αξιόγραφα;;;;;;;;
Παίρνω φόρα αλλά....... αναπνέω δύσκολα
Αμύνομαι στην επίθεση του σύννεφου.
Γιατί σύννεφο ο καπνός απ το τσιγάρο του κυρίου καθηγητού ορμά κατεπάνω μου να με κατασπαράξει.
Την ερώτηση την τιθασεύω. Τον καπνό όχι
Κινώ τα χέρια μου αριστερά-δεξιά.
Αγωνίζομαι να διώξω τον καπνό.
-Τι κάνεις ηλίθιε;;;;; λέω στον εαυτό μου.
Θέλεις να σε κόψει;;;;;;;
Είναι ο καπνός του κυρίου Καθηγητού.
Του εξεταστού σου. Το κατάλαβες;;;;;;;;;
Δείχνω αμήχανος. Ένοχος για την χειρονομία να διώχνω αριστερά-δεξιά τον καπνό.
Εγώ την επιτυχία έπρεπε....να κυνηγάω και αντ’ αυτής ... κυνηγούσα...τον καπνό.
Ο καθηγητής με κοίταξε με κατανόηση.
Έσβησε το τσιγάρο του και ευγενέστατα μου είπε
-Θα ήθελα να σας ζητήσω ....συγνώμη.
Άφωνος εγώ
Ο καθηγητής, μου ζητούσε συγνώμη
Δεν είπα τίποτα, απλώς απάντησα την ερώτηση και όχι μόνο αυτή αλλά και τις άλλες που ακολούθησαν.
Και αν ο καθηγητής με επιβράβευσε για τις γνώσεις μου εγώ ο ταπεινός φοιτητάκος τον επιβράβευσα για την ευγένειά του.
ΚΥΡΙΟΣ με όλη τη σημασία της λέξεως.
Αυτό ήταν ο Καθηγητής μου Κωνσταντίνος Ρόκκας.....


Πηγή:
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: