-->

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Θεοφάνης Γραικιώτης : Βραδινή περιπολία


 
Βραδινή περιπολία
 
Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης
 
-Τι δουλειά έχω εγώ στο Α2;;;;;;;;;
Αυτό αναρωτιόμουνα
-Τι δουλειά έχω στο Γραφείο Πληροφοριών [Α2];;;;;
Ερωτήματα που δεν τα εξωτερίκευα;;;
Ερωτήματα που με βασάνιζαν
Χούντα ήταν και ‘γω ένας απλός Δόκιμος·
αλλά με πτυχίο......απ’ τη ΝΟΜΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ
Απ’ το ...κόκκινο πανί δηλαδή…
Ο Διοικητής μου στην Μοίρα Πυροβολικού, με είχε τρομάξει…
Με διέταξε αυστηρά:
-Σε ζητούν στο Γραφείο Πληροφοριών του Στρατού.
Να παρουσιαστείς στον Ταγματάρχη του Α2.
Αυτά διέταξε.
Απ τη μονάδα μου κανένα Δόκιμο δεν κάλεσε το Α2.
Γιατί εμένα;;;;;;;;; Τι με ήθελαν;;;;;;;;;;;;;;
Με τα ερωτήματα αυτά μπήκα στο γραφείο του Α2.
Χαιρέτησα στρατιωτικά.
Ο Ταγματάρχης με περιεργάστηκε.
Εγώ σε στάση προσοχής πάντα.
Έσβησε το τσιγάρο του και με κοίταξε:
-Έχω μία εμπιστευτική αποστολή για σας, μου είπε.
Τον μόλο τον γνωρίζετε.
Τον μόλο που ξεκινούν τα καραβάκια για το νησάκι των Ιωαννίνων.
Το βράδυ στις 2 με πολιτικά και με ένα στρατιώτη σας με πολιτικά θα κάνετε περιπολία δίπλα στην λίμνη.
Θα παρακολουθείτε την κάθε κίνηση.
Πρέπει να εξασφαλίσωμεν την ησυχία και την ασφάλεια.
Καταλάβατε;;;;;;;;;;
Έτσι μου είπε.
Το ίδιο είπα στον Βάγκο [Βαγγέλη],τον στρατιώτη μου απ τη Μοίρα Πυροβολικού που μαζί θα περιπολούσαμε περασμένα μεσάνυχτα με πολιτικά βεβαίως κατά τας διαταγάς
-Κατάλαβες Βάγκο;;;;;;;;;;;;;;
Ο Βάγκος χώθηκε βαθύτερα στο τζάκετ του το στρατιωτικό, μιας που δεν είχε και άλλο. Από μέσα όμως φορούσε πολιτικά.........
Ο Βάγκος έφτυσε. Κλώτσησε κι ένα κονσερβοκούτι
-Δηλαδή κυρ Δόκιμε για να ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ήσυχα οι άλλοι
έπρεπε εγώ......να χάσω τον ύπνο μου;;;;;;;;;;;;
-Η πατρίς Βάγκο. Η πατρίς έτσι διέταξε, του είπα προσπαθώντας να μην γελάσω
-Ποιά πατρίς κυρ Δόκιμε;;;;;;;;; Ο Ταγματάρχης κυρ Δόκιμε. Ο Ταγματάρχης…  Ποιά πατρίς;;;;;;;;;;;;
Γύρισα και τον κοίταξα.
-Βάγκο το ποίημα που λέει ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ το έχεις ακουστά. Αυτό που λέει:  μην ειν’ οι κάμποι τα ψηλά βουνά;;;;;
Ε..  σ’ αυτά πρόσθεσε και τον Ταγματάρχη και ιδού η πατρίς.
Τα γέλια μας σπάσανε την ησυχία της νύχτας.
Το κατρουλόβροχο δεν το υπολογίζαμε.
Ούτε τον αέρα που σήκωνε τα φύλλα κι τα έσερνε στο δρόμο.
Ούτε τα κουάξ κουάξ των βατράχων.
-Κυρ Δόκιμε κάποιο λάκκο έχει η φάβα
Με κοίταξε και συνέχισε φιλοσοφώντας:
-Αφού δεν πρόκειται να υπογράψεις πουθενά για την περιπολία αυτή. Αφού δεν πρόκειται να κάνεις καμιά έφοδο στη διάρκεια της περιπολίας. Αυτοί ΠΩΣ ΘΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΚΟΥΣΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΤΑΓΗ ΤΟΥΣ;;;;;;; Θα μπορούσες να κοιμάσαι στο κρεβατάκι σου ήσυχα και ωραία αφού γι αυτή την περιπολία δεν σου είπαν να δώσεις κάπου λογαριασμό. Έχω δίκιο κυρ Δόκιμε η όχι;;;;;;;;;;;;;;;;;; Γι αυτό σου λέω . Κάποιο λάκκο έχει η φάβα…
Το μυαλό του Βάγκου έπαιρνε στροφές. Πολλές στροφές
-Εκτός.........
-Μίλα Βάγκο εκτός τιιι;;;;;;;;;;;
-Εκτός αν δεν σου έχουν εμπιστοσύνη κυρ Δόκιμε και σε δοκιμάζουν.
Σταμάτησε για λίγο. Συνέχισε κατόπιν με νόημα
-Είσαι........και της Νομικής......
Το σκοτάδι ήταν πυκνό
-Ε ΨΙΤ .......Ε ΨΙΤ…
Σταματήσαμε.
Κοιταχτήκαμ.ε
-Το άκουσες;;;;;;;;; του είπα
-Το άκουσα, μου είπε
-Σε μας φωνάζουν
Τα κεφάλια μας γύρισαν αριστερά-δεξιά
-ΕΚΕΙ ΕΚΕΙ κυρ Δόκιμε
Κοίτα κοίτα στις φυλλωσιές. Κάποιοι είναι κρυμμένοι
-Κοίταξε κυρ Δόκιμε. Έρχονται σε μας. Ντερέκια είναι.
Χαμογέλασα…
Απ την Κόρινθο είχα να τον δω
Ο φίλος μου ο Βασίλης. Τον άλλο δεν τον ήξερα
Το ντερέκι ήταν ο φίλος μου ο Βασίλης
-Ρε Βασιλάκη τι στο διάολο κάνεις νυχτιάτικα;;;;; Αϋπνίες και σύ;;;;;; Στα Γιάννενα υπηρετείς και εσύ;;;;;
Ο Βασίλης με κοίταξε.
-ΝΑΙ στην ΕΣΑ μου είπε
-Κατάλαβα του λέω περιπολία και εσύ. Αλλά Βασιλάκη αυτός είναι ο δικός μου τομέας. Εγώ περιπολώ εδώ. Εσύ πρέπει να περιπολείς κάπου αλλού
Ο Βασίλης με κοίταξε έντονα.
Χαμογέλασε με κτύπησε στον ώμο και μου είπε σοβαρά
-Δεν περιπολώ.......ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΕΣΕΝΑ.............
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: