-->

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2018

Ο θεσμός του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή

Emily O'Reilly


Ο θεσμός του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή

Σύντομη παρουσίαση

  • Ρόλος: Ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής διερευνά καταγγελίες κατά οργάνων, υπηρεσιών και οργανισμών της ΕΕ.
  • Διαμεσολαβητής 2018: Έμιλυ Ο Ράιλι
  • Έτος ίδρυσης: 1995
  • Τόπος: Στρασβούργο (Γαλλία)
  • Ιστότοπος: Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής
Ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής διερευνά καταγγελίες για κακοδιοίκηση από πλευράς οργάνων ή άλλων υπηρεσιών της ΕΕ. Τις καταγγελίες αυτές μπορούν να υποβάλλουν πολίτες ή μόνιμοι κάτοικοι χωρών της ΕΕ, ή ακόμα ενώσεις ή επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στην ΕΕ.

Τι κάνει ο Διαμεσολαβητής

Ο Διαμεσολαβητής διερευνά διάφορα είδη κακοδιοίκησης, όπως:
  • αθέμιτες ενέργειες
  • διακριτική μεταχείριση
  • κατάχρηση εξουσίας
  • απουσία ή άρνηση ενημέρωσης
  • αδικαιολόγητες καθυστερήσεις
  • παράτυπες διαδικασίες.

Πώς επιλέγεται ο Διαμεσολαβητής

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εκλέγει τον Διαμεσολαβητή για μια 5ετή θητεία ανανεώσιμη. Αυτό είναι ένα από τα πρώτα καθήκοντα του ΕΚ μόλις εκλεγεί.

Πώς λειτουργεί ο Διαμεσολαβητής

Το γραφείο του Διαμεσολαβητή διενεργεί έρευνα είτε μόλις λάβει καταγγελία είτε με δική του πρωτοβουλία. Ως αμερόληπτη υπηρεσία, δεν λαμβάνει εντολές από καμία κυβέρνηση ή άλλον φορέα. Υποβάλλει δε ετήσια έκθεση δραστηριοτήτων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο Διαμεσολαβητής μπορεί να λύσει το πρόβλημά σας απλά ενημερώνοντας το αρμόδιο όργανο. Αν χρειαστούν περαιτέρω ενέργειες, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξεύρεση συναινετικής λύσης που θα αποκαταστήσει τα πράγματα. Αν αυτό αποτύχει, ο Διαμεσολαβητής μπορεί να κάνει συστάσεις προς το συγκεκριμένο όργανο. Αν οι συστάσεις αυτές δεν γίνουν δεκτές, ο Διαμεσολαβητής μπορεί να συντάξει ειδική αναφορά προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο οφείλει να προβεί στη λήψη κατάλληλων μέτρων.

Ο Διαμεσολαβητής και εσείς

Αν δεν είστε ικανοποιημένοι από τη λειτουργία ενός θεσμικού οργάνου, οργανισμού ή υπηρεσίας της ΕΕ, θα πρέπει πρώτα να του δώσετε την ευκαιρία να αποκαταστήσει τα πράγματα. Αν αυτό αποτύχει, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή.
Η καταγγελία σας πρέπει να υποβληθεί μέσα σε 2 χρόνια από την ημερομηνία που διαπιστώσατε το πρόβλημα. Πρέπει να δηλώσετε σαφώς ποιος είστε, ποιο είναι το θεσμικό όργανο ή ο οργανισμός τον οποίον αφορά η καταγγελία, καθώς και τον λόγο υποβολής της. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε η καταγγελία σας να παραμείνει εμπιστευτική.
Αν ο Διαμεσολαβητής δεν μπορεί να ασχοληθεί με την καταγγελία σας, θα σας υποδείξει άλλους φορείς που ενδεχομένως μπορούν να σας βοηθήσουν.

Πώς μπορεί να βοηθήσει ο Διαμεσολαβητής;

Ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής διερευνά καταγγελίες που υποβάλλονται από άτομα, επιχειρήσεις και οργανισμούς και οι οποίες αφορούν κρούσματα κακής διοίκησης στα θεσμικά όργανα, τους φορείς και τους οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κρούσμα κακοδιοίκησης σημειώνεται όταν ένα θεσμικό όργανο ή οργανισμός δεν ενεργεί σύμφωνα με το νόμο ή τις αρχές περί χρηστής διοίκησης ή προβαίνει σε παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Κακοδιοίκηση συνιστούν μεταξύ άλλων και οι διοικητικές παρατυπίες, η μη δίκαιη μεταχείριση, οι διακρίσεις ή η κατάχρηση εξουσίας, για παράδειγμα όσον αφορά τη διαχείριση κεφαλαίων της ΕΕ και τις πολιτικές προμηθειών ή προσλήψεων. Επίσης, κακοδιοίκηση συνιστούν η παράλειψη απάντησης ή η άρνηση ή η αδικαιολόγητη καθυστέρηση παροχής πρόσβασης σε πληροφορίες δημοσίου συμφέροντος. Οι ενδιαφερόμενοι δεν είναι απαραίτητο να έχουν θιγεί από το θέμα ή τα θέματα για τα οποία υποβάλλουν καταγγελία.
Ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής δεν μπορεί να διερευνήσει αναφορές εναντίον των εθνικών, περιφερειακών ή τοπικών διοικήσεων στα κράτη-μέλη, ακόμα κι όταν οι αναφορές αυτές άπτονται θεμάτων της ΕΕ. Η αναφορά πρέπει να υποβληθεί εντός διετίας από το χρόνο κατά τον οποίο περιήλθαν στη γνώση του θιγέντος τα γεγονότα. Ο ενδιαφερόμενος πρέπει να έχει ήδη επικοινωνήσει και να έχει προβεί σε προσπάθεια επίλυσης του ζητήματος με το αρμόδιο θεσμικό όργανο. Ο Διαμεσολαβητής δεν μπορεί να διερευνήσει ζητήματα που υπόκεινται σε δικαστικές διαδικασίες.
Περισσότερα εδώ:  https://www.ombudsman.europa.eu/el/areas-of-work

Πώς εξετάζονται οι αναφορές;

Στο διάγραμμα που ακολουθεί παρουσιάζεται σε γενικές γραμμές η διαδικασία με την οποία εξετάζονται οι αναφορές από τον Διαμεσολαβητή.



Στοιχεία επικοινωνίας με τον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή :
Διεύθυνση :
1 avenue du Président Robert Schuman
CS 30403
F-67001 Strasbourg Cedex
France
Τηλ
+33 3 88 17 23 13
Φαξ
+33 3 88 17 90 62
Για την Ελλάδα:
Ombudsman
17 Halkokondyli Street
GR - 10432 Athens
Τηλ.:+30 213 1306 600
Φαξ:+30 213 1306 800

Επικοινωνία

Στρασβούργο
Ταχυδρομική διεύθυνση :
Médiateur européen
1 avenue du Président Robert Schuman
CS 30403
F-67001 Strasbourg Cedex
Τηλ.:+33 3 88 17 23 13
Διεύθυνση για επισκέπτες
Bâtiment Václav Havel (HAV)
Allée Spach
F-67070 Strasbourg
Bâtiment Václav Havel (HAV)
Allée Spach
F-67070 Strasbourg
Βρυξέλλες
Ταχυδρομική διεύθυνση
Médiateur européen
Rue Wiertz
B-1047 Bruxelles
Τηλ.:+33 3 88 17 23 13
Διεύθυνση για επισκέπτες
Montoyer-Science (MTS)
30 rue Montoyer
B-1000 Bruxelles
Περισσότερες πληροφορίες εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια: