Ως που θα φτάσει η ξεφτίλα;
Η άμυνα της χώρας είναι μέγιστο καθήκον των εκάστοτε υπουργών Αμύνης. Επί δεκαετίες τώρα αγοράζουμε σύγχρονα οπλικά συστήματα για να αντιμετωπίσουμε τους κακούς που επιβουλεύονται την εδαφική μας ακεραιότητα. Αγοράζουμε τανκς, αεροπλάνα, πλοία. Αγοράζουμε και υποβρύχια. Ακόμη κι αν αυτά γέρνουν. Ακόμη κι αν σε μία θαλασσοταραχή 7-8 μποφόρ αποκολλούνται τα κομμάτια του, σαν να πρόκειται για πλαστικά Playmobil...
Την είδηση την βρήκα στο www.DefenceNet.gr και ομολογώ ότι την διάβασα πολλές φορές. Δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου. Λοιπόν, το «θρυλικό», πλέον, υποβρύχιο Παπανικολής κατά το παρθενικό του ταξίδι από το Κίελο στο Σκαραμαγκά έπαθε «αβαρίες». Δηλαδή, ξεκόλλησαν κάποιες βίδες και αποκολλήθηκαν πλάκες από το εξωτερικό τοίχωμα του. Επίσης, ξεκόλλησε και χάθηκε στα βάθη του ωκεανού ο αισθητήρας του αντιναρκικού σονάρ.
Από κάτω διάβασα την ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΓΕΝ: «Το υποβρύχιο «Παπανικολής» προσορμίστηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα χθες, ώρα 21:00, στα ναυπηγεία ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκάς) προκειμένου να αντικατασταθεί μικρό τμήμα επικαλυπτικής λαμαρίνας που αποκολλήθηκε από τον πυργίσκο του υποβρυχίου λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βόρεια Θάλασσα και στο Βισκαϊκό Κόλπο (άνεμοι 8-9 Μποφόρ και ύψος κύματος μεγαλύτερο των έξι μέτρων)».
Μάλιστα! Συνηθισμένες, λοιπόν, οι ζημίες. Τα 8 και τα 9 μποφόρ ξέραμε μέχρι σήμερα ότι ήταν απαγορευτικά για γιωτ και μικρά πλοία. Τώρα μαθαίνουμε ότι είναι επικίνδυνα και για τα υποβρύχια...
Όποιος συνέταξε και υπαγόρευσε αυτή την ανακοίνωση θα πρέπει να μας πει τι θα έκανε ο ίδιος αν είχε παραλάβει ένα ολοκαίνουργιο και πανάκριβο Mercedes και την πρώτη ημέρα του έφευγε η σκεπή, λόγω του δυνατού αέρα. Προφανώς θα πήγαινε στην αντιπροσωπεία και θα απαιτούσε τα λεφτά του πίσω. Αλλά η Mercedes θα ήταν δική του, ενώ το υποβρύχιο είναι περιουσία του ελληνικού λαού.
Πάντως, είμαστε large τύποι. Εδώ κινδυνεύουμε να μην έχουμε φαγητό στο τραπέζι, αλλά την ίδια ώρα πετάμε από το παράθυρο μερικά εκατομμύρια. Προσέξτε μία άλλη παράγραφο της ανακοίνωσης του ΓΕΝ: «κάποιοι κύκλοι κάνουν την ύστατη προσπάθεια να υπονομεύσουν και να απαξιώσουν το πιο σύγχρονο και άρτιο πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η μυθολογία όμως «περί του υποβρυχίου που γέρνει» διαψεύστηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο».
Ρε, θα μας τρελάνετε; Έγερνε ή δεν έγερνε το υποβρύχιο; Δεν καταλαβαίνετε ότι σε λίγο θα γίνετε σενάριο για κωμωδία στο Χόλυγουντ; Δεν μπορούσατε να πείτε κάτι άλλο; Εντάξει, το καταλαβαίνουμε. Δεν μπορείτε να πείτε ότι οι δανειστές της χώρας μας επέβαλλαν, πέραν των υψηλών τόκων, να αγοράζουμε τα προϊόντα τους ακόμη κι αν αυτά δεν μας ικανοποιούν πλήρως. Αλλά να προσπαθείτε να κάνετε το μαύρο άσπρο, αυτό ξεπερνά κάθε όριο.
ΥΓ: Καλή συνέχεια σε όλο το «αντιπαραγωγικό» προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Τώρα καταλαβαίνουμε υπό ποίες συνθήκες εργάζονται και κάτω από τις διαταγές ποίων...
Θανάσης Μαυρίδης
thanasis.mavridis@capital.gr
Την είδηση την βρήκα στο www.DefenceNet.gr και ομολογώ ότι την διάβασα πολλές φορές. Δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου. Λοιπόν, το «θρυλικό», πλέον, υποβρύχιο Παπανικολής κατά το παρθενικό του ταξίδι από το Κίελο στο Σκαραμαγκά έπαθε «αβαρίες». Δηλαδή, ξεκόλλησαν κάποιες βίδες και αποκολλήθηκαν πλάκες από το εξωτερικό τοίχωμα του. Επίσης, ξεκόλλησε και χάθηκε στα βάθη του ωκεανού ο αισθητήρας του αντιναρκικού σονάρ.
Από κάτω διάβασα την ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΓΕΝ: «Το υποβρύχιο «Παπανικολής» προσορμίστηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα χθες, ώρα 21:00, στα ναυπηγεία ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκάς) προκειμένου να αντικατασταθεί μικρό τμήμα επικαλυπτικής λαμαρίνας που αποκολλήθηκε από τον πυργίσκο του υποβρυχίου λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βόρεια Θάλασσα και στο Βισκαϊκό Κόλπο (άνεμοι 8-9 Μποφόρ και ύψος κύματος μεγαλύτερο των έξι μέτρων)».
Μάλιστα! Συνηθισμένες, λοιπόν, οι ζημίες. Τα 8 και τα 9 μποφόρ ξέραμε μέχρι σήμερα ότι ήταν απαγορευτικά για γιωτ και μικρά πλοία. Τώρα μαθαίνουμε ότι είναι επικίνδυνα και για τα υποβρύχια...
Όποιος συνέταξε και υπαγόρευσε αυτή την ανακοίνωση θα πρέπει να μας πει τι θα έκανε ο ίδιος αν είχε παραλάβει ένα ολοκαίνουργιο και πανάκριβο Mercedes και την πρώτη ημέρα του έφευγε η σκεπή, λόγω του δυνατού αέρα. Προφανώς θα πήγαινε στην αντιπροσωπεία και θα απαιτούσε τα λεφτά του πίσω. Αλλά η Mercedes θα ήταν δική του, ενώ το υποβρύχιο είναι περιουσία του ελληνικού λαού.
Πάντως, είμαστε large τύποι. Εδώ κινδυνεύουμε να μην έχουμε φαγητό στο τραπέζι, αλλά την ίδια ώρα πετάμε από το παράθυρο μερικά εκατομμύρια. Προσέξτε μία άλλη παράγραφο της ανακοίνωσης του ΓΕΝ: «κάποιοι κύκλοι κάνουν την ύστατη προσπάθεια να υπονομεύσουν και να απαξιώσουν το πιο σύγχρονο και άρτιο πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η μυθολογία όμως «περί του υποβρυχίου που γέρνει» διαψεύστηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο».
Ρε, θα μας τρελάνετε; Έγερνε ή δεν έγερνε το υποβρύχιο; Δεν καταλαβαίνετε ότι σε λίγο θα γίνετε σενάριο για κωμωδία στο Χόλυγουντ; Δεν μπορούσατε να πείτε κάτι άλλο; Εντάξει, το καταλαβαίνουμε. Δεν μπορείτε να πείτε ότι οι δανειστές της χώρας μας επέβαλλαν, πέραν των υψηλών τόκων, να αγοράζουμε τα προϊόντα τους ακόμη κι αν αυτά δεν μας ικανοποιούν πλήρως. Αλλά να προσπαθείτε να κάνετε το μαύρο άσπρο, αυτό ξεπερνά κάθε όριο.
ΥΓ: Καλή συνέχεια σε όλο το «αντιπαραγωγικό» προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Τώρα καταλαβαίνουμε υπό ποίες συνθήκες εργάζονται και κάτω από τις διαταγές ποίων...
Θανάσης Μαυρίδης
thanasis.mavridis@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1106187
Ε.Βενιζέλος: "Υπονόμευαν συστηματικά το δημόσιο συμφέρον όσοι έλεγαν ότι το υποβρύχιο γέρνει"
21-12-2010 18:39:00 | |
Επίθεση σε όσους θεωρούσαν ότι το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S12) είχε προβλήματα πλευστότητας εξαπέλυσε σήμερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος από την εξέδρα που στήθηκε για την τελετή παραλαβής του σκάφους από το Π.Ν. "Από το 2006 έως και σήμερα ακόμη, η κοινή γνώμη δηλητηριάζεται με μύθους και φήμες. Αυτό το υποβρύχιο που εντάσσεται σήμερα στη δύναμη της χώρας είναι το «υποβρύχιο που γέρνει», το «πλωτό φέρετρο», το «υποβρύχιο με πτερύγια». Θα πρέπει πραγματικά να ντρέπονται όσοι καλλιέργησαν αυτή την συστηματική υπονόμευση μιας δημόσιας περιουσίας και ενός στρατηγικού -θα έλεγα ακριβέστερα- επιχειρησιακού, πλεονεκτήματος των Εθνικών Ενόπλων Δυνάμεων", είπε. Άρα, αν πιστέψουμε τα λόγια του υπουργού, το σκάφος δεν είχε κανένα πρόβλημα και εδώ θα πρέπει να αναζητηθούν ποινικές ευθύνες τόσο του πρώην υπουργού Ευάγγελου Μεϊμαράκη, όσο και του πρώην ΓΔΑΕΕ και των πρώην Α/ΓΕΝ. Αύτό το θέμα δεν μπορεί να περάσει έτσι, διότι ο υπουργός ήταν σαφής ως προς την "ντροπή που πρέπει να αισθάνονται", αλλά εδώ πλέον μιλάμε για ζημιά του δημοσίου και της ασφάλειας της χώρας. Άμεσα πρέπει να κινηθεί εισαγγελέας εναντίον των υπευθύνων που δηλητηρίαζαν την κοινή γνώμη, όπως είπε ο υπουργός και υπονόμευσαν την δημόσια περιουσία και το στρατηγικό-επιχειρησιακό πλεονέκτημα των εθνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Οι Μεϊμάράκης, Βασιλάκος, και οι Α/ΓΕΝ, Δ.Γούσης και Γ.Καραμαλίκης, πρέπει να κληθούν άμεσα από τον εισαγγελέα και να δώσουν εξηγήσεις. Εδώ δεν υπάρχουν μέσες προσεγγίσεις: Ή αυτοί υπονόμευαν συστηματικά την δημόσια περιουσία ή ο Ε.Βενιζέλος είναι συκοφάντης. Και ο υπουργός συνέχισε λέγοντας: «Κύριε Υπουργέ, Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι στην Βουλή των Ελλήνων, κύριε Αρχηγέ του ΓΕΕΘΑ, κύριοι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων, κυρίες και κύριοι, Η σημερινή ημέρα είναι ημέρα χαράς για το Πολεμικό Ναυτικό και για τις Ένοπλες Δυνάμεις, για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και για την Βουλή των Ελλήνων, σε συνεργασία με την οποία διαχειριστήκαμε και επιλύσαμε ένα τεράστιο χρονίζον πρόβλημα, ένα δίδυμο πρόβλημα που αφορούσε μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες της χώρας μας, τα Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, και τις συμβάσεις για τα νέα υποβρύχια και τον εκσυγχρονισμό παλαιοτέρων υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. Τους προηγούμενους μήνες, πάρα πολλοί άνθρωποι, στελέχη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, στελέχη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και νομικοί σύμβουλοι του Δημοσίου που είχαν επιλεγεί λόγω της ιδιαίτερης εμπειρίας τους, αγωνίστηκαν προκειμένου να δοθεί μια λύση μέσα από σκληρές, πολλές φορές οριακές διαπραγματεύσεις, με την ως πρόσφατα ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με τον όμιλο της ThyssenKrupp, αλλά και με τον νέο βασικό μέτοχο που ανήκει στον όμιλο της Abu Dhabi Mar και μας φέρνει σε στενή διακρατική συνεργασία με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Για πρώτη φορά, ένα τέτοιο πολύπλοκο και δαιδαλώδες ζήτημα, που άνοιγε ένα πεδίο διακύβευσης ζωτικών οικονομικών και επιχειρησιακών συμφερόντων του ελληνικού Δημοσίου, της Ελληνικής Δημοκρατίας, αντιμετωπίστηκε με απόλυτη διαφάνεια μέσα από κοινοβουλευτικές διαδικασίες και τελικά με την ψήφιση του νόμου 3885/2010 που έκρινε το ζήτημα αυτό. Επί δυο μήνες ο «Παπανικολής» πλέει και δοκιμάζεται καθημερινά υπό αντίξοες, υπό ακραίες καιρικές συνθήκες. Ξεκίνησε από την αφιλόξενη για τα Μεσογειακά δεδομένα θάλασσα της Νορβηγίας, ξαναγύρισε στο Κίελο, έπλευσε στον Ατλαντικό, στη Μεσόγειο, για να φτάσει εδώ στις ακτές της Σαλαμίνας, στο ναύσταθμο. Τώρα πια μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι το Πολεμικό μας Ναυτικό διαθέτει ένα δοκιμασμένο, υπερσύγχρονο υποβρύχιο που αντέχει όλες αυτές τις δοκιμασίες. Και αυτό δεν το πιστοποιούν μόνο οι αντισυμβαλλόμενοι μας, δεν το πιστοποιούν οι γερμανικές αρχές, το πιστοποιούν οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, ο κυβερνήτης και το πλήρωμα του «Παπανικολής» και βεβαίως οι μηχανικοί του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η απόφαση της Κυβέρνησης ήταν να αναζητηθούν ξένοι αγοραστές για το «Παπανικολής». Το Ναυτικό είναι αυτό που με δυνατή φωνή ζήτησε και ζητάει ο «Παπανικολής» -που είναι το υποβρύχιο αναφοράς γι’ αυτό τον τύπο σκαφών, που είναι το πρότυπο, το αυθεντικό υποβρύχιο- να παραμείνει στην δύναμη του Στόλου. Τα στελέχη της Διοίκησης Υποβρυχίων του Στόλου είναι που θέλουν κάτι τέτοιο. Και έχουμε τώρα τη δυνατότητα να στηρίξουμε την ελληνική παραγωγική ναυπηγική δραστηριότητα αποδεχόμενοι παραγγελίες από άλλες χώρες, παραγγελίες από άλλα πολεμικά ναυτικά που θα ενταχθούν στην γραμμή παραγωγής και εκεί είμαστε έτοιμοι να κάνουμε και τις δικές μας προσφορές, μια που έχουμε την άνεση να είμαστε γενναιόδωροι από την πλευρά αυτή, προκειμένου να ανοίξουμε για πρώτη φορά ξένες αγορές ως προμηθευτές και όχι ως αγοραστές. Το ίδιο μοντέλο θα εφαρμόσουμε και στις επόμενες μεγάλες προμήθειες που έχουν στρατηγικό ενδιαφέρον για μάς και επειδή βρισκόμαστε στον ναύσταθμο αυτό αφορά πρωτίστως το πρόγραμμα των φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού που δεν μπορεί να οργανωθεί με όρους υποδεέστερους απ’ ό,τι οι όροι που ισχύουν για τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Σήμερα το πρωί, η Ειδική Διαρκής Επιτροπή Αμυντικών Συμβάσεων και Εξοπλισμών της Βουλής των Ελλήνων που παρίσταται εδώ υπό τον Πρόεδρό της τον συνάδελφο τον κ. Δαμιανάκη, σχεδόν σύσσωμη, μαζί με συναδέλφους βουλευτές της περιοχής, είχε την ευκαιρία να συζητήσει ξανά και ξανά για τα θέματα αυτά και νομίζω ότι και σήμερα έγινε για μια ακόμη φορά μια δημόσια επιβεβαίωση της κοινής διάθεσης όλων των πολιτικών δυνάμεων να διασφαλίσουν απόλυτη διαφάνεια στον χώρο των αμυντικών προμηθειών, σπάζοντας ένα κλίμα μυστηρίου, μια αχλή που έχει επικρατήσει εδώ και δεκαετίες και δηλητηριάζει τον δημόσιο βίο. Απευθύνομαι στον κυβερνήτη του «Παπανικολής», τους αξιωματικούς και τους υπαξιωματικούς του πληρώματός του. Κύριε κυβερνήτα, σας συγχαίρω γιατί αποδεχθήκατε την τιμή που σας έκανε η πατρίδα να σας αναθέσει να κυβερνήσετε και να δοκιμάσετε το πιο σύγχρονο απόκτημά της, το «Παπανικολής». Παρακολουθήσατε επί έξι σχεδόν χρόνια, μέσω του Ναυτικού Κλιμακίου του Κιέλου, τη διαδικασία της ναυπήγησης και την περίοδο της δοκιμασίας από το 2006 έως το 2008, ημερομηνία κατά την οποία το Πολεμικό Ναυτικό επισήμως διαπίστωσε και ανέφερε πως έχουν αρθεί όλες οι τεχνικού χαρακτήρα επιφυλάξεις σε σχέση με το αξιόπλοο και το αξιόμαχο του «Παπανικολής». Και τώρα είχατε την τιμή και την ευθύνη να δοκιμάσετε εν πλω το «Παπανικολής» και μαζί με τα στελέχη του πληρώματός σας να επιβεβαιώνετε -απευθυνόμενος προς την Πολιτεία, προς την Κυβέρνηση και προς την Βουλή των Ελλήνων- πως ο «Παπανικολής» αξίζει την επένδυση χρημάτων και προσδοκιών που έχει γίνει επάνω του. Εύχομαι σε εσάς και όλους τους αξιωματικούς και τους υπαξιωματικούς του «Παπανικολής» να ζήσετε μόνο συνθήκες ειρήνης, να μην τύχετε σε κρίσεις και ποτέ η χώρα μας να μην εμπλακεί σε πόλεμο. Είμαστε όμως έτοιμοι ακριβώς γιατί μόνον μέσα από ένα καλά εξοπλισμένο Πολεμικό Ναυτικό -και το ίδιο ισχύει και για τους άλλους κλάδους- αποκτά υπόσταση και νόημα το αμυντικό και αποτρεπτικό δόγμα που κωδικοποιεί και εκφράζει την Ελληνική Πολιτική Εθνικής Άμυνας και Ασφάλειας. Δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο σήμερα γιατί η τελετή αυτή θέλω να εστιαστεί στο «Παπανικολής». Το «Παπανικολής» σε τελευταία ανάλυση είναι οι άνθρωποί του -γιατί χωρίς τους ανθρώπους του δεν μπορεί να κινηθεί ως πολεμική μηχανή- και σεβόμενος την παράδοση του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και του Εμπορικού μας Ναυτικού, θέλω εκ μέρους της Κυβέρνησης και εκ μέρους της Βουλής να σας προσφέρω μια εικόνα του Αγίου Νικολάου για να φυλάει τα βήματά σας. Και θέλω να εκφράσω και επισήμως την ευαρέσκειά μου και τα συγχαρητήριά μου τόσο προς εσάς προσωπικά, κύριε Αντιπλοίαρχε, όσο και προς όλους τους αξιωματικούς και τους υπαξιωματικούς του «Παπανικολής» ατομικά. Παρακαλώ τον κύριο Αρχηγό του Στόλου και τον κύριο Αρχηγό του ΓΕΝ να φροντίσουν ώστε αυτό να μνημονευθεί στους ατομικούς φακέλους των μελών του πληρώματος. Να είστε καλοτάξιδοι και τυχεροί». Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου