Κάποια συζήτηση που άκουσα σε πρωινή εκπομπή του ραδιοφώνου μου έφερε στο μυαλό μια παρατήρηση ενός αναγνώστη της εφημερίδας "ΠΑΡΟΝ" που δημοσιεύτηκε στις 14 Νοεμβρίου 2010 και που φαίνεται ότι έχει απόλυτα δίκιο με τα όσα γράφει :
Κύριε Διευθυντά,
Άναυδος έμεινα από την έκρηξη και την έλλειψη ψυχραιμίας της υφυπουργού Παιδείας κ. Εύης Χριστοφιλοπούλου σε ερώτηση βουλευτού για την εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική στην ελληνική Θράκη. Διαχρονικώς και διακομματικώς «τσουβαλιάζουν» όλους τους μουσουλμάνους: τουρκογενείς του κάμπου, Πομάκους (τους αρχαίους Αγριάνες ή Ροδοπαίους, του «ορεινού όγκου» της Ροδόπης, οι οποίοι ως ιππομάχοι-ιππείς, εξ ου και Πομάκοι, συνεξεστράτευσαν και συνεπολέμησαν με τον Μέγα Αλέξανδρο, σε αντίθεση με τους Δαρδανούς - Σκοπιανούς που του έστρεψαν τα νώτα) και Ρομά. Όλες αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες το υπουργείο Παιδείας τις υποχρεώνει να διδάσκονται την τουρκική αλλά και την αραβική γλώσσα για κατανόηση του Κορανίου!
Οι Πομάκοι και οι Ρομά αντιδρούν, αφού οι πρώτοι δέχονται και παραδέχονται ότι έχουν ελληνικές καταβολές και ότι εξισλαμίστηκαν βιαίως λίγο προτού αλωθεί η Κωνσταντινούπολη από τον Εβρενός Γαζή Βέη. Διατηρούν πολλά στοιχεία της περιόδου προτού εξισλαμισθούν: οι γυναίκες δεν φέρουν την καλύπτρα του προσώπου, τα σπίτια δεν περιβάλλονται από υψηλή περιτοίχιση για να μη βλέπουν οι διερχόμενοι τις γυναίκες και ως το 1966 που υπηρετούσα στην περιοχή δάσκαλος, πολλές οικογένειες άναβαν το καντήλι κατάλοιπο της προ του εξισλαμισμού περιόδου και, φυσικά, διατηρούσαν και εικονοστάσι σπιτικό, όπως συμβαίνει στα χριστιανικά σπίτια.
Επιπροσθέτως οι Πομάκοι έχουν δικό τους γλωσσικό ιδίωμα - το οποίο η συντρόφισσα Χριστοφιλοπούλου απεκάλεσε διαλεκτική ποικιλία - το οποίο έχει καταγραφεί και έχει συνταχθεί ελληνοπομακικό λεξικό από τον επί πολλά έτη υπηρετήσαντα εκεί δάσκαλο Πέτρο Θεοχαρίδη, όπως επίσης με τη συνδρομή του κ. Προδρόμου Εμφιετζόγλου έχουν συγγραφεί σχολικά βιβλία στην πομακική, τα οποία απαγορεύονται από το υπουργείο Παιδείας και μόνον βιβλία στην τουρκική γλώσσα χρησιμοποιούνται, γιατί κατά την υφυπουργό «δύο είναι οι κυρίαρχες γλώσσες, κατά τη Συνθήκη της Λωζάννης, και όπως οι Ρωμηοί στην Πόλη διδάσκονται ελληνικά, έτσι κι εδώ διδάσκονται τουρκικά»!
Διαφεύγει της συντρόφισσας υφυπουργού ότι οι Ρωμηοί είναι όλοι 'Ελληνες, ενώ οι Μουσουλμάνοι της Θράκης είναι τρείς κοινότητες: Τουρκογενείς, Πομάκοι με δική τους γλώσσα και Ρομά, επίσης με δική τους γλώσσα, μάλιστα οι τελευταίοι είναι και ανεπιθύμητοι ως επισκέπτες στην Τουρκία! Και ενώ ο πρωθυπουργός μας είναι θιασώτης του αυτοπροσδιορισμού, η συντρόφισσα Χριστοφιλοπούλου τούς «τσουβαλιάζει» όλους στο ίδιο τσουβάλι!
Η τελευταία απέφυγε επιμελώς να απαντήσει γιατί δεν ιδρύεται έδρα Πομακικής Γλώσσας και Πολιτισμού στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο όταν η απαιτούμενη δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας της έδρας, όπως και η ανάθεση των σχολικών πομακικών βιβλίων είναι εξασφαλισμένη από τη Μηχανική του κ. Πρ. Εμφιετζόγλου.
Διαφεύγει επίσης της συντρόφισσας Χριστοφιλοπούλου τι θα συμβεί αν οι Πομάκοι ακολουθήσουν τον δρόμο που χάραξαν οι Βορειοηπειρώτες, όταν το 1934, όπως μας ενημερώνει ο καλός συνάδελφος Κων. Κουλίδας στο πόνημα του «Τα πανάρχαια ελληνικά χωριά του Νομού Αργυροκάστρου», προσέφυγαν στην Κοινωνία των Εθνών γιατί το καθεστώς Αχμέτ Ζώγου απηγόρευε τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στα σχολεία όπου φοιτούσαν Βορειοηπειρωτόπουλα. Δεν θα είναι ντροπή για τη σοσιαλιστική κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου να προσφύγουν οι Πομάκοι και οι Ρομά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και να πετύχουν καταδικαστική απόφαση για τη χώρα μας; Αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις μόνο στην κυβέρνηση και στην όποια συντρόφισσα Χριστοφιλοπούλου, αλλά σε όλους τους 'Ελληνες!
Ιωάννης Γ. Κιτσολάμπρος
Συνταξιούχος εκπαιδευτικός
Βράτσα Βουλγαρίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου