ΑΔΥΝΑΜΟΣ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ, ΑΡΚΕΙΤΑΙ ΣΤΙΣ... ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Η παρουσία του Γ. Παπανδρέου στην επίσημη πρώτη παρουσίαση της νέας ΜΚΟ «Αποστολή» μπορεί να προσέδωσε ιδιαίτερο κύρος, κατά βάθος όμως ήταν μια «κοροϊδία» του χριστεπώνυμου πληρώματος
Είναι αλήθεια ότι η χώρα μας διέρχεται τη μεγαλύτερη κρίση της τελευταίας πεντηκονταετίας. Και η κρίση αυτή πέρα από το οικονομικό κόστος και την ανέχεια, έχει δυστυχώς κι άλλες διαστάσεις, κυρίως πνευματικές!
Σήμερα, δυστυχώς, η διοίκηση της Εκκλησίας αντί να φροντίζει να κάνει αισθητή την παρουσία της και να αποτελεί την εναλλακτική λύση βοήθειας του λαού στις δυσκολίες και τα προβλήματά του λόγω της οικονομική κρίσης, έχει μετατραπεί σε δεκανίκι της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Αντί να διεκδικήσει τα δίκαιά της, έχει μετατραπεί σε σιωπηλό ακόλουθο και συνοδοιπόρο των αντιλαϊκών κυβερνητικών επιλογών.
Έφτασε μάλιστα στο σημείο να μένει βουβή και άφωνη και να μην αντιδρά όταν η κυβέρνηση εν ονόματι των περικοπών κλείνει τη μία κατόπιν της άλλης τις εκκλησιαστικές σχολές λες και δεν ιδρώνει το αφτί κανενός στη διοίκηση της Εκκλησίας. Για τους ίδιους λόγους, των περικοπών, υπάρχει σχέδιο να ενταχθούν οι προς ιεροσύνη υποψήφιοι στο... ΑΣΕΠ, λες και η πλήρωση των κενών εφημεριακών θέσεων είναι θέμα εξετάσεων και διαγωνισμού και όχι κλήσης και αποστολής των ενδιαφερομένων.
Αλλά και σ’ αυτή την περίπτωση η Εκκλησία δεν δείχνει να αντιδρά. Το αποδέχεται, καθώς φαίνεται, αδιαμαρτύρητα. Οι ιεράρχες στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους αγωνιούν για την επόμενη μέρα και ψέγουν τον Αρχιεπίσκοπο γι’ αυτή την παθητική στάση, αλλά μέχρις εκεί... Η κριτική τους σπάνια περνάει προς τα έξω. Από την άλλη, ο κ. Ιερώνυμος αντί να βγάλει προς τα έξω φωνές αντίθετες με τη γραμμή και τα τετελεσμένα της κυβέρνησης, «φλερτάρει», ως μη όφειλε, με τον πρωθυπουργό τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και μέσω των «πράσινων» συνεργατών του - κληρικών και λαϊκών.
Η «Αποστολή»
Η παρουσία του πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου στην επίσημη πρώτη παρουσίαση της νέας ΜΚΟ της Αρχιεπισκοπής «Αποστολή» μπορεί να προσέδωσε ιδιαίτερο κύρος, κατά βάθος όμως ήταν μια «κοροϊδία» του χριστεπώνυμου πληρώματος.
Ο κ. Ιερώνυμος ενώ ξεκίνησε την αρχιεπισκοπία του δίνοντας προς τα έξω το αισιόδοξο μήνυμα της κοινωνικής προσφοράς της Εκκλησίας, εντούτοις πολύ γρήγορα εξελίχθηκε ως ο «στενότερος συνεργάτης» του πρωθυπουργού.
Ναι, επί των ημερών του κ. Ιερώνυμου ζήσαμε την κατάλυση του Συνοδικού Συστήματος της Εκκλησίας μας. Το παράδοξο βρίσκεται στο γεγονός ότι ο κ. Ιερώνυμος όσο ήταν μητροπολίτης, και κυρίως την περίοδο της αρχιεπισκοπίας του Χριστοδούλου, έδωσε σκληρές μάχες γι’ αυτή τη συνοδικότητα. Με την εξής διαφορά: αυτά που έκανε ο Χριστόδουλος και θεωρούνταν από τον κ. Ιερώνυμο και τους λοιπούς αντιπολιτευόμενους στον Χριστόδουλο ιεράρχες ως κινήσεις-πλήγμα κατά του συνοδικού πολιτεύματος της Εκκλησίας «ωχριούν», δυστυχώς, μπροστά σ’ αυτά που κάνει τώρα ο κ. Ιερώνυμος, για να δέχεται την κριτική όλων των ιεραρχών, και πολύ περισσότερο των παλαιών, οι οποίοι έδωσαν μάχες και αγώνες για να κατακτήσουν αυτή τη συνοδικότητα!
Ράπισμα…
Όπως ήταν φυσικό, όλη αυτή η κινητικότητα και ο τρόπος με τον οποίο προσπάθησε ο Αρχιεπίσκοπος να παραχωρήσει μέρος της δικής του εξουσίας και δύναμης στους λαϊκούς συνεργάτες του έκανε την Ιεραρχία να υψώσει, ως όφειλε, το ανάστημά της και να ανακόψει την πορεία αυτού του φαύλου σχεδιασμού.
Η Ιεραρχία που συνήλθε εντός του Ιουνίου για να εγκρίνει τους νέους κανονισμούς της Εκκλησίας με τους οποίους θα διοικούνταν η ΕΚΥΟ έγινε «η φράξια» που σταμάτησε την εκκοσμίκευση της διοίκησης των οικονομικών της Εκκλησίας - και μάλιστα κατά τρόπο απροκάλυπτο. Κανένα από τα επίμαχα άρθρα τα οποία έφερε προς ψήφιση στην Ιεραρχία ο Αρχιεπίσκοπος και με τα οποία όπλιζε με υπερεξουσίες τον μετακλητό γενικό διευθυντή της ΕΚΥΟ δεν πέρασε. Αντιθέτως, δέχτηκε σκληρή κριτική προχειρότητα με την οποία αντιμετώπισε το όλο θέμα. Κατά τρόπο περίεργο, μόνον ο μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος υποστήριξε τις θέσεις του. Ίσως γιατί υπάρχει λόγος...
Η Γρηγορούσα
Εδώ και μήνες κάνουμε λόγο για καραμπινάτες προκλήσεις, διαχειριστικές και όχι μόνον, σχετικά με τον ναό της Παναγίας της Γρηγορούσας που έχει δοθεί με βασιλικό διάταγμα του 1948 στο Ορφανοτροφείο Βουλιαγμένης.
Στον ναό αυτό και τη διαχείριση των εσόδων του έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και τους επιτελείς του. Μάλιστα ο οικονομικός διαχειριστής του ναού αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος Νικολόπουλος συμπεριφέρεται πολύ αλαζονικά και υποτιμητικά -προφανώς έχοντας τις πλάτες του Αρχιεπισκόπου-, αγνοώντας εμφανώς το Δ.Σ. του Ορφανοτροφείου Βουλιαγμένης, στο οποίο έπρεπε να δίνει αναφορά για τα έσοδα της Γρηγορούσας. Αντιθέτως, όχι μόνον δεν δίνει αναφορά, αλλά και διανέμει τα όποια έσοδα σύμφωνα με τις εντολές που παίρνει από την αρχιεπισκοπική αυλή, τον «πράσινο» πρωτοσύγκελο και τον συνταξιούχο άτυπο σύμβουλο του Αρχιεπισκόπου, που διοικεί την Αρχιεπισκοπή ως απόλυτος άρχων.
Έχουν γίνει ανέκδοτο πλέον τα χρήματα που διοχετεύονται στις.... ανύπαρκτες κατασκηνώσεις της Αρχιεπισκοπής! Ποιες κατασκηνώσεις και πού;
Και ενώ πολύς θόρυβος γίνεται για τη Γρηγορούσα και τα σχέδιά της, ο Αρχιεπίσκοπος με έναν εντελώς άκομψο και αρκούντως πραξικοπηματικό τρόπο επεχείρησε να περάσει τη Γρηγορούσα στην ευθύνη της Αρχιεπισκοπής.
Έφερε το θέμα στην Ιεραρχία και προσπάθησε να το περάσει με συνοπτικές διαδικασίες. Όμως, ο «Θεός αγαπά τον κλέφτη αγαπά και τον νοικοκύρη»... Την ημέρα και την ώρα που συζητούνταν το θέμα στην Ιεραρχία δεν υπήρχε απαρτία. Έτσι, όπως δεν πέρασαν οι κανονισμοί του Ιδρύματος της Παναγίας Σουμελά στη Βέροια και της Αγίας Παρασκευής στο Μάζι Μεγάρων, το ίδιο δεν πέρασε και η Γρηγορούσα.
Μια σκέψη του Αρχιεπισκόπου και των επιτελών του να περάσουν το θέμα στα κρυφά προσέκρουσε στον... τυπολάτρη αρχιγραμματέα, ο οποίος προειδοποίησε, όπως λένε οι πληροφορίες μας, τον εισηγητή αυτής της αταξίας ότι ο ίδιος δεν αναλαμβάνει τέτοια ευθύνη.
Επομένως η Παναγία Γρηγορούσα εξακολουθεί να ανήκει στο Ορφανοτροφείο Βουλιαγμένης.
Το σκάνδαλο της Βουλιαγμένης
Το σκάνδαλο της πώλησης κάποιων οικοπέδων της Βουλιαγμένης, με έναν όχι νόμιμο και ηθικά αψεγάδιαστο τρόπο, αποτελεί θέμα προς διερεύνηση από τακτικό ανακριτή.
Έχει εντοπιστεί σωρεία παραβλέψεων, παρατυπιών, αλλά και παρανομιών και εξ όλων αυτών εξάγεται το συμπέρασμα ότι κάποιοι επωφελήθηκαν απ’ αυτές τις πωλήσεις και κάποιοι άλλοι πήραν «προμήθεια». Το θέμα ερευνάται εξονυχιστικά και μέχρι να αποδειχτούν οι πραγματικές του διαστάσεις είμαστε υποχρεωμένοι να το κρατήσουμε σε τέτοια επίπεδα που να μη θίξουμε επώνυμα τους πραγματικούς ενόχους.
Ας ελπίσουμε ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει καλά τη δουλειά της και δεν θα «κουκουλωθεί» το θέμα.
Κουκούλωμα με άνωθεν εντολή
Από τον Μάιο, από την εφημερίδα αυτή, πρώτοι εμείς αποκαλύψαμε ότι μέσα στη Σύνοδο γίνονται πράγματα και θάματα. Λαϊκός υπάλληλος πλαστογράφησε τις υπογραφές του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και του πρώην αρχιγραμματέως και υπεξαίρεσε από τον μυστικό λογαριασμό του αρχιγραμματέως μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Η πράξη αυτή είχε γίνει στο παρελθόν πολλές φορές. Οι καλά γνωρίζοντες δε κάνουν λόγο για εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, και μάλιστα από την εποχή που ήταν ασθενής ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Επομένως η απώλεια δύο φακέλων που αφορούσαν σε έξοδα και κινήσεις της Αρχιγραμματείας δεν είναι τυχαία, αλλά ταυτίζεται απόλυτα με την πλαστογραφία και τις υπεξαιρέσεις.
Και ενώ θα περίμενε κανείς τρεις μήνες μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου να έχουν αποδοθεί κάποιες ευθύνες, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε το θέμα το κουκούλωσε ο αρχιγραμματέας (που το αποκάλυψε!) με εντολή άνωθεν... Και τούτο διότι φοβούνται μήπως και ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου - και τότε δεν σώζεται με τίποτα η ευρύτερη αρχιεπισκοπική παρέα.
Εκείνο ωστόσο που ενοχλεί και συζητείται σε όλα τα γραφεία της Συνόδου αλλά και μεταξύ των ιεραρχών, είναι ότι και οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές έχουν δείξει σκανδαλώδη συμπεριφορά και αμέλεια, υπακούοντας προφανώς στις αρχιεπισκοπικές εντολές. Αν αυτό δεν είναι από μόνο του σκάνδαλο, τότε τι είναι;
ΕΞΑΨΑΛΜΟΙ
- Πολύ κακή αρχή έκαναν μερικοί ιεράρχες μας με τα μνημόσυνα συγγενών τους. Και καλά, είναι κατανοητό να προστρέχουν σε μια κηδεία για να συμπαρασταθούν σε έναν συνεπίσκοπό τους που έχασε προσφιλές του πρόσωπο… Αλλά να μαζεύονται σε ένα μνημόσυνο δέκα και δώδεκα αρχιερείς, αυτό είναι πρόκληση. Θα μου πείτε, εδώ στο μνημόσυνο του πατέρα του πρωτοσύγκελου Αθηνών κόντεψε να παραστεί σχεδόν μια ΔΙΣ (!), στους συγγενείς των αρχιερέων δεν θα γινότανε κάτι ανάλογο; Ας το καλοσκεφτούν, πάντως, οι άγιοι την επόμενη φορά που θα αποτολμήσουν κάτι τέτοιο. «Οι καιροί δίσεκτοι» και δεν επιτρέπουν τέτοιες προκλήσεις.
- Όπου γάμος, χαρά και... μνημόσυνο η βοϊδοκεφαλή του Κιλκίς πρώτη... Ήθελα να ξέρω πότε μένει στη μητρόπολή της να γνωρίσει τους κληρικούς και το ποίμνιο. Άδικο έχουν μετά οι άνθρωποι που λένε ότι... κέρδισαν λαχείο;
- Παρόντες στο μνημόσυνο της αδελφής του γέροντος μητροπολίτη Κίτρους Αγαθονίκου πολλοί αρχιερείς. Μεταξύ αυτών ο μητροπολίτης Βεροίας Παντελεήμων και ο νεοεκλεγείς μητροπολίτης Λαγκαδά Ιωάννης. Για όσους έχουν την απορία, να τους πληροφορήσουμε ότι ούτε αυτή τη φορά ο μητροπολίτης Βεροίας Παντελεήμων έριξε τον εγωισμό του για να ευχηθεί, έστω τυπικά, στον νεοεκλεγέντα Ιωάννη, με τον οποίο συνυπηρέτησαν στη Θεσ/νίκη! Θα μου πείτε, είναι αυτό σωστό από έναν ιεράρχη; Φυσικά όχι! Αλλά εμείς, οι απλοί θνητοί, τι μπορούμε να του πούμε; Μήπως να κάνει πιο προσεκτικά το σημείο του... Σταυρού μπας και του θυμίσει ποιο ήθος τον διδάσκει; Φευ...
- Και το όνομα αυτής, «Αποστολή». Πρόκειται για τη νέα ΜΚΟ της Αρχιεπισκοπής, με την οποία ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος φιλοδοξεί να κάνει το έργο που έκανε η «Αλληλεγγύη», την οποία κατηγόρησαν (ό,τι θυμίζει Χριστόδουλο πρέπει να εξαφανιστεί. Είπαμε ακόμη και νεκρό τον φοβούνται!)...
Βέβαια, το έργο σε έναν φορέα δεν το κάνουν τα ονόματα ούτε οι βαρύγδουπες δημόσιες σχέσεις, πολύ περισσότερο δε οι πρωθυπουργικές παρουσίες... Το έργο παράγεται από τα πρόσωπα που εργάζονται και από το όραμα που έχουν.
- Τελικά ο μητροπολίτης Βρεσθένης Θεόκλητος (πρώην Θεσσαλιώτιδος) βρήκε φιλόξενη στέγη στον μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος του ανέθεσε το έργο που ο ίδιος είχε επί των ημερών του προκατόχου του Καλλίνικου: να επισκέπτεται ναούς που θέλουν αρχιερέα και να αναπληρώνει τον οικείο μητροπολίτη στα ποιμαντικά του καθήκοντα.
Μάλιστα οι πληροφορίες λένε ότι δημιουργείται κίνημα ιεραρχών υπέρ της αποκατάστασης του Θεόκλητου σε μια μητρόπολη. Της προσπάθειας αυτής ηγούνται οι μητροπολίτες Καισαριανής Δανιήλ, Σύρου Δωρόθεος και Κερκύρας Νεκτάριος, ενώ από κοντά προωθούν το θέμα κι άλλοι μητροπολίτες που ανήκουν στη χριστοδουλική πτέρυγα, όπως οι μητροπολίτες Σερρών Θεολόγος, Χαλκίδος Χρυσόστομος, Κορίνθου Διονύσιος κ.ά. Αλλά και μητροπολίτες παλαιότεροι, όπως ο Διδυμοτείχου Δαμασκηνός, Λαρίσης Ιγνάτιος κ.ά.
Οι πληροφορίες λένε ότι και ο Αρχιεπίσκοπος δεν βλέπει αρνητικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο σε χρόνο μέλλοντα.
- Ενα ερώτημα για αρχή και θα επανέλθουμε: Ποιοι βρίσκονται πίσω από τον μητροπολίτη Φωκίδος Αθηναγόρα και δεν τον αφήνουν να παραιτηθεί, αφού κατά κοινή ομολογία δεν δύναται να αντεπεξέλθει στα καθήκοντά του;
Ποιος συγγενής πρώτου βαθμού κινεί τα νήματα της διοίκησης παρασκηνιακά στη μητρόπολη και έχει γίνει ο φόβος και ο τρόμος των ιερέων; Μήπως πρέπει να επέμβει η Σύνοδος;
- Για ποιο διαμέρισμα-δώρο και σε ποιον γίνεται λόγος στη Σύνοδο; Κόστισε, λένε περί τις 250.000 ευρώ. Το ψάχνουμε για να αποδείξουμε τη γενναιοδωρία του ανδρός!
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΒΙΟΙ ΔΙΑΜΕΤΡΙΚΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ
Ο παπα-μάνατζερ και η ναοδομία που «βάφτιζε» εκκλησάκια τις πισίνες
Χριστιανικοί βίοι διαμετρικά αντίθετοι. Από τη μια, άνθρωποι του Χριστού, που σέβονται και τιμούν το ράσο τους, παίρνουν πρωτοβουλίες και παράγουν έργο, με αποτέλεσμα να χαίρουν την εκτίμηση των πιστών. Ιερείς και μοναχοί, που συνήθως ζουν στην αφάνεια, κάνουν σιωπηλά το έργο τους και αναπτύσσουν πρωτότυπες, για τα δεδομένα της Εκκλησίας, δραστηριότητες ακόμη και από επιχειρηματικής πλευράς.
Από την άλλη, φορείς της εκκλησίας βουτηγμένοι στα σκάνδαλα, σταυρώνουν τους νόμους του κράτους και κάνουν λαμογιές για να εξυπηρετήσουν μικρά ή μεγάλα συμφέροντα φίλων ή και δικά τους. Αποτέλεσμα είναι να αντιμετωπίζουν την απέχθεια των πιστών που τώρα βλέπουν καχύποπτα οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα της Εκκλησίας.
Ο πατέρας Αμφιλόχιος
Όπως είπαμε, υπάρχουν και μικρο- επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που μόνο υπερήφανους μπορούν να κάνουν τους πιστούς. Όπως η περίπτωση του πατέρα Αμφιλόχιου, ηγούμενου της Ιεράς Μονής της Αγίας Τριάδας στα Χανιά. Ο γέροντας έχει δημιουργήσει ιστοσελίδα, μέσα από την οποία προβάλει τα αγαθά που παράγει το μοναστήρι με αποτέλεσμα να αποκτήσει διεθνή φήμη και εκατοντάδες πελάτες από τη μια άκρη του πλανήτη ίσα με την άλλη.
Η Μονή από τότε που δημιουργήθηκε, 300 χρόνια πριν, οι μοναχοί ασχολούνται με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Όταν ανέλαβε ο πατέρας Αμφιλόχιος, έριξε όλο το βάρος στα βιολογικά προϊόντα. Το κρασί, το λάδι και τα τυροκομικά που παράγει, πληρούν αυστηρά όλες τις προδιαγραφές. Η διαφήμιση στο ιντερνετ έφερε και τη διεθνή αναγνώριση. Τα προϊόντα της Μονής έγιναν περιζήτητα και οι παραγγελίες από το εξωτερικό άρχισαν να πέφτουν βροχή. Μάλιστα, έχουν λάβει μέρος και σε πολλούς διαγωνισμούς κερδίζοντας διεθνή βραβεία και φήμη. Το λάδι πρώτα από όλα, αλλά και τα κρασιά, τα οποία παράγει σε τέσσερις ποικιλίες.
Ιερά σκάνδαλα
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά της εκκλησίας. Αυτή που βάζει πλάτες σε ματσωμένα τέκνα του ποιμνίου της για να μπορούν να χτίζουν φτηνά πισίνες στις βιλάρες τους σε κοσμοπολίτικες περιοχές. Η Ναοδομία εξέδιδε άδειες για να χτιστούν εκκλησάκια στις επαύλεις, αλλά με μαγικό τρόπο στη θέση τους ξεφύτρωναν πισίνες, ακόμη και σπίτια. Γλίτωναν με αυτόν τον τρόπο οι ιδιοκτήτες τα παραπανίσια έξοδά, αλλά και την τσουχτερή εισφορά στην εφορία, καθώς οι πισίνες αποτελούν τεκμήριο.
ΑΓΙΕΣ ΠΙΣΙΝΕΣ
ΤΟ ΘΥΜΗΘΗΚΕ… ΑΡΓΑ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
Η Ναοδομία έδινε… ιερές άδειες, «βαφτίζοντας» εκκλησάκια τις πισίνες
Τέλος στο απίστευτο «πανηγύρι» που είχε στηθεί στη Ναοδομία θέλει να βάλει, αλλά πολύ καθυστερημένα, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας… θυμήθηκε πως δεν λίγοι οι ιεράρχες, οι οποίοι έκαναν τα χατίρια φίλων τους, χορηγώντας τους άδειες για κατασκευή μικρών ναών, οι οποίοι στην πραγματικότητα ήταν από πισίνες, μέχρι και ολόκληρες βίλες στην ακρογιαλιά!
Ο Αρχιεπίσκοπος, μη μπορώντας να αναγνωρίσει τα κακώς κείμενα, χτυπώντας τα στη ρίζα, δηλαδή πλήττοντας αυτούς που συμπεριφέρονται σαν η εκκλησιαστική περιουσία να είναι «τσιφλίκι» τους, επιμένει να τους κάνει τα χατίρια. Συγκεκριμένα, ενώ υπόσχεται «τέλος» στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση, τονίζει ότι η Εκκλησία σε συνεργασία με την Πολεοδομία θα μπορεί να νομιμοποιεί αυθαίρετες κατασκευές, ή και να επιβάλλει πρόστιμα! Από πού κι ως πού η Ναοδομία, η διαφθορά στις οποίες είναι αποδεδειγμένη και αποδεκτή από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο, θα μπορούν και να νομιμοποιούν αυθαίρετα; Αυτή ήταν η «τομή» που βρήκε να κάνει;
Όργιο…
Το όργιο με τις ψεύτικες άδειες που χορήγησε η Ναοδομία σε «λαμόγια» που ήθελαν να έχουν… αφορολόγητα τα εξοχικά και τις πισίνες τους, βέβαια, κάθε άλλο παρά καινούριο είναι. Είναι κοινό μυστικό άλλωστε ότι σχεδόν οι… περισσότερες βίλες στα νησιά του Αιγαίου, είναι δηλωμένες ως… ξωκλήσια. Εδώ και αρκετά χρόνια, στην Εκκλησία υπάρχει μεγάλο θέμα με τις άδειες που δίνονταν από τη Ναοδομία σε πολίτες οι οποίοι υποτίθεται ότι θα έχτιζαν μικρά παρεκκλήσια σε οικόπεδά τους, αλλά σήκωναν βίλες, ή πρόσθεταν πισίνες. Έτσι, με τη… βοήθεια του Θεού, δικαιολογούσαν τις εργασίες και γλίτωναν από το φόρο. «Κινδυνεύουμε να γίνουμε Ιράν. Σε όλη την Ελλάδα, ο καθένας χτίζει μια εκκλησία, τάχα κάνει τρεις σταυρούς και κλέβει το περιβάλλον, κλέβει και το Δημόσιο», έλεγε με νόημα προ ετών ο Απόστολος Κακλαμάνης συζητώντας το θέμα που είχε φτάσει στη Βουλή από τους Ν. Λεβογιάννη, Ν. Κακλαμάνη και Φ. Κουβέλη. Ο τότε υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Νάσος Αλευράς, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, άλλαξε το ΠΔ, μη επιτρέποντας την κατασκευή ναού από ιδιώτη σε επιφάνεια μεγαλύτερη των 50 τμ. Η διάταξη αυτή ήταν σαν να μην προστέθηκε ποτέ, ενώ μέχρι και σήμερα κανείς δεν έχει τολμήσει να επανεξετάσει τους φακέλους με τις άδειες που έδωσε η Ναοδομία.
Πηγή:
http://www.press-time.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=175:2010-07-20-15-16-46&catid=16:reportage&Itemid=72
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου