Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου 2011

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΝΤΟΓΑΝ - ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

 

 

ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ











ΤΙ ΜΥΣΤΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ 
ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ - ΕΡΝΤΟΓΑΝ 
ΣΤΙΣ 3 ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΗΣΑΝ;


Τί συζήτησαν κατ' ιδίαν οι δύο πρωθυπουργοί πίσω από τις κλειστές πόρτες, επί τρεις ολόκληρες ώρες.


Ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει την πραγματική ουσία των κατ' ιδίαν συνομιλιών του Γιώργου Παπανδρέου με τον Ταγίπ Ερντογάν, όπου παρίσταντο μόνο οι διερμηνείς, χωρίς ούτε καν τους υπουργούς Εξωτερικών των δύο χωρών. Τι θα αλλάξει μετά το Ερζερούμ; Τα ερωτήματα πάντως που προκύπτουν είναι πολλά και είναι άγνωστο αν θα απαντηθούν. Απ' αυτά θα κριθεί η ουσία της συνάντησης:


- Γιατί ο έλληνας πρωθυπουργός δεν είπε λέξη για το ελληνικό δικαίωμα νομιμοποίησης της ελληνικής ΑΟΖ, καθώς και της οριοθέτησής της; Κάτι που μπορεί να γίνει μονομερώς, με απλή ενημέρωση των διεθνών οργανισμών;


- Γιατί δεν είπε λέξη για το αν αυτή η οριοθέτηση της ΑΟΖ θα περιλαμβάνει και το Καστελλόριζο, κάτι που είναι αναμφισβήτητο δικαίωμά μας και στο οποίο αντιδρά με σφοδρότητα και με απειλές η Τουρκία;

- Γιατί δεν έθεσε ως προϋπόθεση για την ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας τον τερματισμό των εναέριων τουρκικών προκλήσεων, με τις παραβιάσεις και παραβάσεις στο Αιγαίο
, προκλήσεων που θέλουν να δημιουργήσουν τετελεσμένα, ούτε καν την άρση casus belli για την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 μίλια; Αλλά απλώς περιορίστηκε στην καταγγελία των υπερπτήσεων;


- Γιατί ανέχτηκε τον Ερντογάν να θέτει θέμα μουφτήδων;
Μήπως, λέμε μήπως, αυτό είναι στα πλαίσια της συμφωνίας που έγινε την παραμονή των αυτοδιοικητικών εκλογών με τους ψευτομουφτήδες της Κομοτηνής και της Ξάνθης με τη διαμεσολάβηση του Σωκράτη Ξυνίδη;



Πάνω απ' όλα όμως, το μέγα ερώτημα που πλανάται και θα πλανάται είναι το τι θα περιλαμβάνει αυτό το αναμενόμενο «κείμενο αρχών», για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, το Αιγαίο κ.λπ., που πρόκειται να ανακοινωθεί προς τον Μάρτη.


Αν μάλιστα αληθεύουν οι πληροφορίες, από έγκυρη πηγή, σύμφωνα με τις οποίες το πλαίσιο του κειμένου αυτού δόθηκε προς μελέτη στον πρώην υφυπουργό Χρ. Ροζάκη και ακόμα κι αυτός το βρήκε απαράδεκτο, τότε τα ερωτήματα είναι ακόμα περισσότερα. Κι ο φόβος για το τι μέλλει γενέσθαι ακόμα μεγαλύτερος!


Απόλυτη σιγή...


Το θέμα του καθεστώτος του Αιγαίου και πρωτίστως το θέμα της πιθανής συνεκμετάλλευσης των κοιτασμάτων πετρελαίου στο Αιγαίο, πριν διευθετηθούν οι διμερείς διαφορές, φέρνει εκ νέου στην επιφάνεια η νέα ελληνοτουρκική συνάντηση κορυφής Ταγίπ Ερντογάν και Γιώργου Παπανδρέου στο περιθώριο της ετήσιας Συνόδου των Τούρκων Πρέσβεων στο Ερζερούμ της Τουρκίας.


Οι επί περίπου τρεις ώρες συνομιλίες των Ερντογάν - Παπανδρέου (εκ των οποίων οι δύο ώρες ήταν ένα τετ α τετ των δύο πρωθυπουργών, ενώ στη συνέχεια και για μία ώρα μετείχαν και οι υπουργοί Εξωτερικών Δ. Δρούτσας και Α. Νταβούτογλου) σφραγίστηκαν με απόλυτη σιγή, αφού ούτε ένα τυπικό κοινό ανακοινωθέν υπήρξε ούτε έγιναν κάποιες δηλώσεις, είτε από τον κ. Παπανδρέου είτε από τον κ. Ερντογάν.


Το γεγονός αυτό δημιουργεί πρόσθετους προβληματισμούς για το τι ακριβώς συζητήθηκε, υπό ποίους όρους και κυρίως σε τι σημείο έχουν φτάσει οι συνομιλίες για το Αιγαίο, οι οποίες διεξάγονται με τη μορφή διερευνητικών επαφών και τυπικά έχουν αντικείμενο τη διερεύνηση της δυνατότητας υπογραφής συνυποσχετικού για την παραπομπή του θέματος της υφαλοκρηπίδας στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.


Όμως, παρά τη σιωπή μετά την τρίωρη συνάντηση, ο Γ. Παπανδρέου, λίγο αργότερα, μιλώντας στη Διάσκεψη των Τούρκων Πρέσβεων, ανήγγειλε ουσιαστικά προσφυγή στη Χάγη για την υφαλοκρηπίδα, ακόμα και εάν δεν υπάρξει συμφωνία με την Τουρκία για συνυποσχετικό.


Ουσιαστικά ο κ. Παπανδρέου έθεσε ένα άτυπο χρονοδιάγραμμα. Ξεκαθάρισε ότι αν δεν υπάρξει συμφωνία μέσα από τις διερευνητικές επαφές, τότε θα πάει η Ελλάδα ακόμα και μόνη της στη Χάγη .

Απόσπασμα από ομότιτλο άρθρο 
της εφημερίδας "ΤΟ ΠΑΡΟΝ" (9.1.2010)











ΔΕΝ ΕΠΕΛΕΓΗ ΤΥΧΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Με πόνο και διωγμούς Ελλήνων χριστιανών 

είναι συνδεδεμένο το Ερζερούμ η αρχαία Θεοδοσιούπολη

 

 Πόλη σύμβολο για την γενοκτονία Ποντίων και Αρμενίων

Ήταν  η περιοχή όπου έγινε το πρώτο συνέδριο των Κεμαλικών, όπου αποφασίστηκε η εξόντωση όσων χριστιανών που είχαν απομείνει στο οθωμανικό κράτος…

Ο πανεπιστημιακός Φάνης Μαλκίδης μας θυμίζει τα ιστορικά γεγονότα

 

Συνέντευξη Δήμος Μπακιρτζάκης

 



Τον  λέκτορα του ΔΠΘ Θεοφάνη Μαλκίδης επέλεξε το ράδιο Χρόνος 87,5fm για να   προσεγγίζει ιστορικά την πόλη όπου επέλεξε ο Ταγήπ Ερντογάν να μιλήσει στα γεράκια της τουρκικής διπλωματίας εκεί όπου βρίσκεται από χθες και ο Έλληνας πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου. 

Η επίσκεψη αυτή του Έλληνα πρωθυπουργού έχει γίνει ήδη αντικείμενο σχολιασμού στο εσωτερικό της Ελλάδας, όχι μόνο για τον λόγο ότι η διάσκεψη πραγματοποιείται στην πόλη σύμβολο της γενοκτονίας των Ποντίων και των Αρμενίων (πέρυσι έγινε στο Μαρντίν, την πόλη σύμβολο της σφαγής των Ασσυρίων στην νοτιοανατολική Τουρκία) , ούτε βέβαια μόνο για την παράλειψη, της επίσκεψης στο Φανάρι, όπως τουλάχιστον μεταδίδουν τα τουρκικά ΜΜΕ (η οποία είθισται κατά τη διάρκεια των επισκέψεων των πρωθυπουργών στη γειτονική χώρα), αλλά διότι ήδη διπλωματικοί κύκλοι στην Αθήνα επισημαίνουν ότι «η επίσκεψη Παπανδρέου εντάσσεται στο πλαίσιο της άσκησης μυστικής διπλωματίας».



Η συνέντευξη που ακολουθεί 
αναλύει τι είναι το Ερζερούμ 
φωτίζοντας στιγμές που δεν πρέπει να ξεχνά η ιστορική μνήμη.


Τι είναι το Ερζερούμ  τι έχει γίνει εκεί κ .Μαλκίδη;

-Είναι η παλιά Θεοδοσιούπολη, η Ρωμαϊκή, η Βυζαντινή, η πόλη που σήμερα ονομάζεται Ερζερούμ, δηλαδή πόλη των Ρωμιών, μια πόλη η οποία στην ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έπαιξε σημαντικό ρόλο και μάλιστα μέχρι πρόσφατα αποτελούσε και αποτελεί, μια πάρα πολύ σημαντική, όχι πάντα με καλούς συμβολισμούς για την ελληνική ιστορία, πόλη.

Πολλοί την αποκαλούν ως «Βατερλό» του χριστιανικού κόσμου.


-Δεν έχουν άδικο. Να ξετυλίξουμε το κουβάρι όμως. Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι αυτή η πόλη πήρε το όνομα της από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο, η Θεοδοσιούπολη, σήμερα το Ερζερούμ, αποτελούσε μια πάρα πολύ σημαντική πόλη του Βυζαντίου. Η πόλη μετά το 1204 έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αυτοκρατορία της Τραπεζούντας. Λίγα χρόνια πριν με τον Ρωμανό Διογένη, ήταν αυτή η πόλη μαζί με το Μάτζικέρτ που ουσιαστικά άλλαξε το ρουν της ιστορίας της ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Είναι το 1071 σε αυτή την περιοχή αιχμαλωτίστηκε ο Ρωμανός Διογένης από τους Σελτσούκους του Αρπ Ασλάν, βέβαια ο Διογένης απελευθερώθηκε μετά την καταβολή λύτρων αλλά το Βυζάντιο υποχρεώθηκε σε ετήσιο φόρο από τους Σελτσούκους. Ουσιαστικά αυτή η μάχη σε αυτή την περιοχή άνοιξε τον δρόμο για την εισβολή των Σελτσούκων σε όλη την Μικρά Ασία και έξη χρόνια αργότερα δημιούργησαν την πρωτεύουσα τους, την Νίκαια, εκεί που έγινε και η εγκατάσταση των πρώτων Σελτσούκων.


Έχει ενδιαφέρον ότι σε αυτή την πόλη κρίθηκε ένα μεγάλο κομμάτι της νεότερης ελληνικής ιστορίας ή γενικότερα της ευρωπαϊκής ιστορίας μιας και από εκεί ξεκίνησε μια εισβολή που δημιούργησε νέες συνθήκες και νέα δεδομένα στην Μικρά Ασία. Όλη αυτή η περιοχή του σημερινού κομματιού του Ερζερούμ αποτελούσε και αποτελεί ένα χώρο που υπήρξαν τουλάχιστον τρεις λαοί, για τους Έλληνες και τους Αρμένιους και μετά προέκυψαν και οι Σελτζούκοι Τούρκοι. Επίσης το γεγονός ότι αυτή η πόλη ήταν οχυρωμένη και λίγο αργότερα κράτησε σημαντικό ρόλο και στην αυτοκρατορία της Τραπεζούντας.

Είναι η Αυτοκρατορία των μεγάλων Κομνηνών, η οποία μαζί με την Τραπεζούντα ως πρωτεύουσα έχει ως σημαντική πόλη, πολύ σημαντική πόλη, την Θεοδοσιούπολη και μάλιστα μαζί με την Μελετινή, την σημερινή Μαλάτια, αποτελούσε ένα δίδυμο κέντρο χριστιανισμού και ελληνισμού. Βεβαίως όταν έπεσε και η Θεοδοσιούπολη και η Μαλάτια, ουσιαστικά άλλαξε το δεδομένο της περιοχής.

Λίγο αργότερα, τουλάχιστον 200 χρόνια μετά την αυτοκρατορία της Τραπεζούντας αυτή η πόλη ήταν τόπος εξορίας ο οποίος κορυφώθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, εκεί που υπήρξαν τα περιβόητα τάγματα εργασίας.  Η Θεοδοσιούπολη ήταν ένα κέντρο συγκέντρωσης όπου ουσιαστικά μετά από ατέλειωτες πορείες, εδώ είναι και η διαφορά που έχει η δική μας γενοκτονία με το ολοκαύτωμα. Εκεί υπήρχαν τόποι συγκέντρωσης όπως το Άουσβιτς, το Νταχάου, στην δική μας γενοκτονία τα κέντρα συγκέντρωσης ήταν ανύπαρκτα – γιατί η δική μας γενοκτονία γινόταν στον δρόμο. Με ατελείωτες πορείες θανάτου που οδηγούσαν στα τάγματα εργασίας του Ερζερούμ. Ξεκινώντας από τον Πόντο, την Μικρά Ασία, την Θράκη, αυτούς τους οδηγούσαν εκεί...






Μιλείστε μας για τα τάγματα εργασίας;

-Τα τάγματα εργασίας ήταν τάγματα ανεπιθύμητων χριστιανών τα οποία εφαρμόστηκαν κυρίως κατά των Ελλήνων και των Αρμενίων κατά την διάρκεια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου αλλά και αργότερα και είχαν ως αποτέλεσμα αυτά τα τάγματα να φτιάξουν υποδομές στο εσωτερικό της αυτοκρατορίας. Ουσιαστικά ήταν τάγματα εξόντωσης, μια και πάρα πολλοί από αυτούς που ξεκινούσαν από την Θράκη και από άλλες περιοχές της Μικράς Ασίας και του Πόντου, χωρίς νερό και φαγητό βάδιζαν στο χιόνι και στο κρύο για ατελείωτα χιλιόμετρα. Πέθαιναν στους δρόμους, εξαφανίζονταν και όσοι επιβίωναν μετά από αυτή την διαδικασία συγκεντρώνονταν στο Ερζερούμ και δολοφονούνταν κατά εκατοντάδες ή χιλιάδες. Ουσιαστικά η διαδικασία των ταγμάτων εργασίας επαναλήφθηκε 20 χρόνια αργότερα, μετά την γενοκτονία, μετά την επιβολή του περιβόητου κεφαλικού φόρου εναντίων των Ελλήνων της Πόλης, οι οποίοι το 1942-43 επίσης εξορίστηκαν στα τάγματα εργασίας στην πόλη του Ερζερούμ. Υπάρχουν θύματα 20 Αρμένιοι και Έλληνες οι οποίοι δεν μπόρεσαν να πληρώσουν τον φόρο. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι αυτός ο φόρος ήταν ένας αυθαίρετος φόρος εναντίον των Ελλήνων σύμφωνα με τον οποίο έπρεπε ο οφειλέτης να πληρώσει μέσα σε 15 μέρες ένα τεράστιο ποσό.

Επίσης το Ερζερούμ  ήταν η περιοχή όπου έγινε το πρώτο συνέδριο των Κεμαλικών, όπου αποφασίστηκε η εξόντωση όσων χριστιανών είχαν απομείνει στο οθωμανικό κράτος και μάλιστα έβαλαν ως ζήτημα ότι δεν πρέπει να δοθούν προνόμια στους Χριστιανούς, να επικρατήσει η εθνική ανεξαρτησία και να εξοντωθούν όσοι χριστιανοί – Έλληνες είχαν απομείνει.

Έχει ενδιαφέρον ότι σε αυτή την περιοχή που γειτνιάζει με την Αρμενία βρίσκεται το βιβλικό όρος Αραράτ, το οποίο είναι κατεχόμενο. Οι Αρμένιοι δεν θεωρούν ότι αυτά τα σύνορα είναι δικά τους. Επίσης σε αυτή την περιοχή έχουν χαθεί χιλιάδες άνθρωποι, Έλληνες κυρίως αλλά και Αρμένιοι, σε έναν χώρο όπου ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες που βρίσκεται ο πρωθυπουργός εκεί, αποπνέει μάλλον έναν άσχημο συμβολισμό αν αναλογιστούμε τα όσα δημοσιεύματα σχετίζουν το γεγονός ότι θα συζητηθούν ζητήματα του Αιγαίου.

Άρα δεν επιλέγονται τυχαία οι χώροι συνάντησης;


-Δεν έχετε άδικο, θα σας υπενθυμίσω το γεγονός ότι δύο πρωθυπουργοί έχουν καταθέσει στεφάνι στον βασικό υπεύθυνο της γενοκτονίας, γενικότερα του αφανισμού των Ελλήνων, ο οποίος συν τοις άλλοις στο Ερζερούμ αποφάσισε το 1919 την περαιτέρω εξόντωση των δικών μας ανθρώπων».




Πηγή:
http://www.xronos.gr/detail.php?ID=63759

Δεν υπάρχουν σχόλια: