-->

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Ολυμπιακή: Βέτο Αλμούνια, «βουνό» ζημιών για MIG!





o-l-y-m-p-i-a-k-h-d-y-o1 

Το οριστικό «βέτο» από την Κομισιόν στην πολυδιαφημισμένη συγχώνευση της Olympic Air και της Aegean, για τη δημιουργία μονοπωλίου στις πτήσεις εσωτερικού, αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα στις Βρυξέλλες, επιβεβαιώνοντας πλήρως τις πληροφορίες που πρώτο το “S10” είχε δημοσιεύσει από τις 27 Ιουλίου 2010 («Κολλάει» στην Κομισιόν ο γάμος Olympic-Aegean;»).
Πρόκειται για ένα σημαντικό πλήγμα στον όμιλο της MIG, που είχε προαναγγείλει θριαμβευτικά στους μετόχους του, μετά την επίσημη ανακοίνωση της συγχώνευσης της Olympic με την Aegean, ότι με τον τρόπο αυτό θα ανακτούσε τις ζημιές που έχει εγγράψει μετά την εξαγορά του πολύπαθου αερομεταφορέα. «Από τις ζημιές που προκύπτουν από μη συνεχιζόμενες δραστηριότητες, €80,3 εκατομμύρια θα ανακτηθούν με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης μεταξύ των εταιρειών του ομίλου της Ολυμπιακής με την Αεροπορία Αιγαίου», τόνιζε η MIG στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων α’ 6μήνου του 2010, παραλείποντας να ενημερώσει τους μετόχους για το σοβαρό ενδεχόμενο να μπλοκαριστεί η συγχώνευση από την Κομισιόν.
Στο ίδιο πνεύμα, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του 2009, η διοίκηση της MIG τόνιζε ότι: «τα κέρδη μετά από φόρους επηρεάζονται κυρίως από τις ζημίες της Olympic Air καθώς βρίσκεται στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της ως μια νέα αεροπορική εταιρεία. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι με βάση τους όρους συμφωνίας για την συγχώνευση με την Aegean Airlines, η MIG θα επανακτήσει όλες τις ζημίες που πραγματοποιήθηκαν μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης». Ούτε σε αυτή την ανακοίνωση η διοίκηση του ομίλου σημείωνε το ενδεχόμενο να μπλοκαριστεί η συγχώνευση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δημιουργώντας παραπλανητικές προσδοκίες στους μετόχους, όπως αποδεικνύεται σήμερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες των “Financial Times” από τις Βρυξέλλες, η Κομισιόν έλαβε οριστική απόφαση να «ανάψει κόκκινο» στη συγχώνευση των δύο εταιρειών και οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα από τον αρμόδιο επίτροπο Χοακίμ Αλμούνια. Όπως τονίζει η ανταποκρίτρια της εφημερίδας στις Βρυξέλλες, είναι η πρώτη φορά την τελευταία τετραετία, όπου η Κομισιόν απαγορεύει μια συγχώνευση. Η προηγούμενη αντίστοιχη περίπτωση ήταν αυτή της συγχώνευσης των ιρλανδικών αεροπορικών εταιρειών Ryanair και Aer Lingus.
Είναι αξιοσημείωτο, ότι η Κομισιόν απέρριψε εντελώς την προτεινόμενη συγχώνευση, παρότι οι δύο εταιρείες έδωσαν μια σκληρή νομική μάχη, με τεράστιο κόστος, και πρότειναν εναλλακτικά σενάρια για τη μείωση της κυριαρχίας τους στην αγορά του εσωτερικού, που αποτέλεσε τον κυριότερο λόγο απόρριψης της συγχώνευσης.
Όπως σημείωνε το “S10” στο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του περασμένου Ιουλίου,
*  Οι δύο εταιρείες επιστράτευσαν ως νομικό σύμβουλο στην υπόθεση ένα από τα πιο «ακριβά» εξειδικευμένα νομικά γραφεία της Ευρώπης. Σύμφωνα με πληροφορίες, Olympic και Aegean έχουν προσλάβει ως ειδικό σύμβουλο το γραφείο Freshfields Bruckhaus Deringer LLP, που απασχολεί 2.400 νομικούς και διατηρεί γραφεία σε 28 χώρες του πλανήτη! Η εν λόγω δικηγορική εταιρεία έχει αναλάβει τη νομική υποστήριξη της βρετανικής κυβέρνησης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012, ενώ είναι γνωστή η εμπλοκή της σε μια από τις σημαντικότερες υποθέσεις ανταγωνισμού που απασχόλησαν την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια: η Freshfields ήταν σύμβουλος της ιρλανδικής κυβέρνησης στη μακρά νομική «μάχη» στις Βρυξέλλες για τις ιρλανδικές αερομεταφορές, που σε πολλά σημεία θυμίζει την υπόθεση της συγχώνευσης Olympic-Aegean.
*  Στην υπόθεση αυτή, η Ryanair, η γνωστή σε όλη την Ευρώπη εταιρεία χαμηλού κόστους της Ιρλανδίας, επιχείρησε να εξαγοράσει την Aer Lingus, βασικός μέτοχος της οποίας είναι το Ιρλανδικό Δημόσιο. Η Κομισιόν τελικά απαγόρευσε την εξαγορά και μόλις πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επικύρωσε την απόφασή της, σε προσφυγή της Ryanair, καθώς κρίθηκε οριστικά ότι από την ενοποίηση των δύο εταιρειών θα προέκυπτε ένα πανίσχυρο μονοπώλιο στις διεθνείς πτήσεις από και προς την Ιρλανδία. Η υπόθεση αυτή έχει σοβαρές αναλογίες με την περίπτωση της συγχώνευσης της Olympic με την Aegen, με μόνη διαφορά, ότι ο μονοπωλιακός έλεγχος των δύο ελληνικών εταιρειών εντοπίζεται στα δρομολόγια του εσωτερικού.
Μετά την αποτυχία στην προσπάθεια συγχώνευσης των δύο εταιρειών, το μεγάλο ερώτημα για τους μετόχους της MIG είναι πώς θα σταματήσει η διοίκηση τη συνεχή οικονομική «αιμορραγία» του ομίλου από τα αρνητικά αποτελέσματα της Olympic. Στις τελευταίες συνεδριάσεις του ΧΑ, όπου κυριάρχησε η φημολογία για τις επερχόμενες αρνητικές εξελίξεις στις Βρυξέλλες, οι απώλειες της μετοχής της MIG πλησίασαν το 7% και χθες έκλεισε στα 0,68 ευρώ.
Τέλος, πολλά ερωτηματικά έχει δημιουργήσει η βραδύτητα στην εξέταση από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού των καταγγελιών που είχε διατυπώσει σε επιστολή του προς τον κ. Δ. Κυριτσάκη ο τότε υφυπουργός Μεταφορών, κ. Ν. Σηφουνάκης. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην επιστολή, οι δύο εταιρείες είχαν αρχίσει πριν ακόμη εγκριθεί η συγχώνευσή τους να συντονίζουν τα δρομολόγιά τους στο εσωτερικό. Η Επιτροπή έχει προχωρήσει σε διερεύνηση των καταγγελιών, αλλά ως τώρα, κινούμενη με τους συνήθεις αργούς ρυθμούς της, δεν έχει εξετάσει την υπόθεση για να κρίνει αν θα πρέπει να επιβληθούν κυρώσεις. 
Πηγή:
http://www.sofokleous10.gr/portal2/toprotothema/toprotothema/---lr---mig-2011012632857/

Δεν υπάρχουν σχόλια: