Πέμπτη, 13 Μαΐου 2010

ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ



Γαλλία και Ρωσία αν και μας χτύπησαν πολλές φορές τη πόρτα, έμειναν τελικά …«απέξω»

«Πίτα» 9 τρις εκατομμυρίων δολαρίων με… μπόλικο πετρέλαιο από τα βάθη του Αιγαίου ετοιμάζονται να απο­σπάσουν οι Τούρκοι υπό τις ευλογίες των Αμερικανών!

Από τη γιγαντιαία ατζέντα που απο­κάλυψε η «PRESS Time» ότι θα έχει η συνάντηση Γ. Παπανδρέου – Ερνιογάν στις 14 και 15 Μαΐου, ένα είναι το θέ­μα που θα ξεχωρίζει: Τα πετρέλαια στο Αιγαίο. Με την Ελλάδα να βρίσκεται πεσμένη στο καναβάτσο από τις συνέπειες της κρίσης, ο Τούρκος πρω­θυπουργός ουσιαστικά ζητάει να ανοί­ξουν οι πόρτες της χώρας μας για ιη γείτονα και να συνεκμεταλλευτούμε τον μαύρο χρυσό που κρύβει στα έγκα­τα του το Αιγαίο. Κάπως έτσι λύνειαι το θέμα της υφαλοκρηπίδας, των χωρικών υδάτων, τελειώνουν τα casus belli.Ίσως γι’ αυιό και οι συνεργάτες του Ταγίπ Ερντογάν μιλάνε για «ιστορική επίσκεψη». Γι’ αυτους βέβαια.

Για εμάς όμως με τι γράμματα θα γραφτεί στην ιστορία:

Η φόρμουλα για τη συνεκμετάλ­λευση του πειρελαίου έχει ήδη βρε­θεί. 40% από τα έσοδα στην Ελλάδα. 40% στην Τουρκία και 20% σε ένα αμερικανικό κονσόρτσιουμ το οποίο μαζί μεΈλληνες εφοπλιστές θα ανα­λάβει την εξόρυξη του μαύρου χρυσού.’Εχουν μάλιστα αγοράσει ήδη τα πρώτα γεωτρύπανα.

Δεκαεπτά στον αριθμό. Σκοπός της συνάντησης Παπανδρέου – Ερντογάν είναι να δημι­ουργηθεί ένα Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας αναμεσα στις δύο χώρες, το οποίο θα αναλάβει πρωτοβουλίες για μια ευρύτερη συνεργασία και να ανοί­ξει μια νέα σελίδα στις ελληνοτουρ­κικές σχέχεις. Στο επίκεντρό της θα εί­ναι το πετρέλαιο.

Το πάγιο αίτημά τους.

Οπως παραδέχονται και οι δυο πλευρές η εκμειάλλευση του υποθαλάσσιου πλούτου στο Αιγαίο είναι ουσιαστικά το μεγάλο «αγκάθι» στις σχέ­σεις των δύο χωρων. Η πάγια απαίτη­ση της Τουρκίας τα τελευταία 35 χρό­νια είναι η συνεκμετάλλευση, με ιη χώρα μας να αρνείται σθεναρά, υπε­ρασπίζοντας τα κυριαρχικά της δικαιώματα. Η Τουρκία δεν είχε διστάσει να απειλήσει ακόμη και με πόλεμο αν η Ελλάδα επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια, όπως προβλέπει το Δί­καιο της Θάλασσας, γιατί αυτό θα της έδινε ουσιαστικά την αποκλειστικό­τητα εκμετάλλευσης στο μεγαλύτερο μέρος του Αιγαίου. Παράλληλα έθεσε σε λειτουργία ένα μακροχρόνιο σχέ­διο, με διαρκείς παραβιάσεις και κλιμακωτές αμφισβητήσεις της Ελληνικότητας του Αιγαίου.

Σήμερα με τα δημοσιονομικά προ­βλήματα να έχουν στραγγαλίσει τη χώ­ρα μας, θεωρούν ότι είναι πιο εύκολο να γίνουν υποχωρήσεις, για να πε­ράσουν συμφωνίες που να ακροβα­τούν στα όρια της «εθνικής συνείδη­σης» των Ελλήνων.
Ποιοι μένουν «απέξω»;

Για το «big deal» υπήρχαν προτά­σεις από εταιρείες της Γαλλίας, της Ρω­σίας και των ΗΠΑ. Οι δυο πρώτες, όμως «έμειναν απέξω» και όπως επι­βεβαιώνουν έγκυρες δημοσιογραφι­κές πληροφορίες, οι αποφάσεις έχουν ήδη παρθεί. Απομένουν μόνο οι υπο­γραφές οι οποίες αναμένεται να πέσουν στη συνάντηση των πρωθυπουργών Ελλάδας – Τουρκίας στην Αθήνα, στις 14 και 15 Μαίου.

Το ραντεβού «έκλεισε» στην τηλε­φωνική επικοινωνία Παπανδρέου – Ερντογάν στις 16 Απριλίου. Ο Ταγιπ Ερντογάν θα έρθει στη χώρα μας συνοδευόμενος από ένα επιτελείο 10 υπουργών για μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης, επικεντρωμένη στη συνεκμειάλλευση των κοιτασμάτων πετρε­λαίου και φυσικού αερίου στο Αιγαίο Πέλιαγος. Αν ο Γιώργος Παπανδρέου πει «ναι», τότε η Τουρκία θα ανοίξει συνεργασία σε όλους τους άλλους τομείς. Η αξία των ενεργειακών αποθεμάτων εκτιμάται στα 9 τρις δολάρια.

Βρίσκονται όμως σε μεγάλο βάθος με αποτέλεσμα το κόστος εξόρυξης να εί­ναι μεγάλο και να απαιτούνται τεχνο­λογικά εξελιγμένα γεωτρύπανα. Μέ­χρι πριν από μερικά χρόνια, όταν η τιμή του πετρελαίου ήταν χαμηλή, η εκ­μετάλλευση του πετρελαίου στο Αιγαίο ήταν ασύμφορη. Τώρα όμως που έχει ανέβει η παγκόσμια ζήτηση, λόγω και της ραγδαίας ανάπιυξης της Κίνας, η τιμή του κυμαίνεται σταθερά σε υψη­λά επίπεδα καθιστώντας την άντληση υδρογονανθράκων από μεγάλο βάθος πιο κερδοφόρα από ποτέ.

Έτσι αποφασίστηκε το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο στο Αιγαίο να το αντλήσει ένα αμερικάνικο κονσόρτσιουμ σε συνεργασία με Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι θα προμηθεύσουν τα απαραίτητα για την εξόρυξη και την εκμετάλλευση πλοία. Τα έσοδα θα τα μοιραστούνε με τις δύο χώρες. Από 40% θα λάβουν η Ελλάδα και η Τουρκία, ενώ το υπόλοιπο 20% οι εταιρείες εκμετάλλευσης.

Εφημερίδα: “PRESS TIME” – ΣΕΛ.23 (08.05.2010) Του ΒΑΣΙΛΗ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: