Κυριακή, 7 Φεβρουαρίου 2010

ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΤΥΠΗΣΕ ΤΟ ΑΝΥΠΟΛΗΠΤΟ ΚΡΑΤΟΣ


Για άλλη μια φορά το Ελληνικό Κράτος κατέστη αναξιόπιστο και κατά συνέπεια ανυπόληπτο.

Το είχαμε 'πει παλαιότερα επί Κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας το λέμε και σήμερα επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ.

Γιατί κάποια στιγμή οι πολιτικοί των δύο μεγάλων κομμάτων ( γιατί αυτά νέμονται την εξουσία και έχουν την κύρια ευθύνη) θα πρέπει να αντιληφθούν ότι αυτό που ενδιαφέρει τον Έλληνα Πολίτη είναι η συνέπεια και συνέχεια της Διοίκησης, η συνέπεια και συνέχεια του Κράτους Δικαίου, η συνέπεια και συνέχεια της φορολογικής πολιτικής και όχι τα πολιτικά παιγνίδια εντυπωσιασμού που καθιστούν τον πολίτη ΑΝΙΚΑΝΟ να σχεδιάσει και να κουμαντάρει την ζωή του.

Ο Έλληνας Πολίτης θέλει μια σταθερότητα και να γνωρίζει ότι σε αυτή την χώρα το άσπρο είναι άσπρο και το κόκκινο είναι κόκκινο.

Και για να συνεννοούμαστε. Δεν τα γράφουμε αυτά για τα προεκλογικά προγράμματα των δύο αυτών κομμάτων που ποτέ δεν εφαρμόζονται στο σύνολό τους, γιατί ξέρουμε πολύ καλά - και είναι πεποίθηση όλων - ότι άλλα υπόσχονται και άλλα πράττουν, όμως το λέμε γιατί παρατηρούμε ότι η αλλαγή κυβέρνησης σημαίνει πάντοτε, όχι συνέχιση της διαχείρισης της εξουσίας και βελτιώσεις της οικονομικής, πολιτικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής αλλά ανατροπές εκ θεμελίων. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί ότι με την αλλαγή της πολιτικής εξουσίας (ενίοτε μάλιστα και με την αλλαγή προσώπων από την ίδια παράταξη) σημειώνονται κοσμογονικές ανατροπές.

Ένα πρόσφατο απτό παράδειγμα αυτό που θα διαβάσετε παρακάτω:

κγ

Στον αέρα οι εργαζόμενοι αλλά όχι η πώληση της Ο.Α.


Χιλιάδες εργαζόμενοι μένουν στον αέρα από την αναδίπλωση της κυβέρνησης στο θέμα της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ τ. Α 181/16-09-09) για τους πρώην υπαλλήλους της Ολυμπιακής, η οποία όμως δεν επηρεάζει τη συμφωνία πώλησης της εταιρείας στη MIG. Οι φήμες που ήθελαν η ανακοίνωση της μη κύρωσης να θέτει σε κίνδυνο τη συμφωνία που υπεγράφη στις 23 Μαρτίου 2009 μεταξύ Δημοσίου και MIG, έπεσαν πολύ γρήγορα στο κενό. Και αυτό γιατί η τύχη και η διαχείριση των εργαζομένων στην παλαιά Ολυμπιακή αποτελεί αρμοδιότητα και «πρόβλημα» του Δημοσίου και όχι του ιδιώτη που προχώρησε στην εξαγορά της αεροπορικής εταιρείας. Σημειώνεται ότι η MIG μέσω του Ανδρέα Βγενόπουλου προχώρησε στην αγορά της εταιρείας (με δικαίωμα χρήσης εξοπλισμού κτλ κτλ) και όχι του προσωπικού που απασχολούνταν σε αυτήν. Τυπικά μάλιστα ο κ. Βγενόπουλος αγόρασε έναντι τιμήματος 177,7 εκατ. ευρώ, μια άλλη εταιρεία και όχι τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες). Συγκεκριμένα το σχέδιο Χατζηδάκη προέβλεπε τη δημιουργία τριών εταιρειών που θα είχαν τη μορφή εταιρειών «κέλυφος» των εταιρειών της Ολυμπιακής (Πάνθεον - πτητικό κομμάτι, εταιρεία δραστηριοποίησης στην επίγεια εξυπηρέτηση και εταιρεία συντήρησης αεροσκαφών) προκειμένου να αποφευχθεί ο χαρακτηρισμός της νέας ιδιωτικής εταιρείας ως διαδόχου σχήματος από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι τρεις εταιρείες «κελύφη» εκτελούσαν τυπικά το έργο των Ολυμπιακών Αερογραμμών (και Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες) το οποίο και μεταβιβάστηκε στον αγοραστή.

Ωστόσο το πρόβλημα περίπου 2.500 εργαζομένων παραμένει μεγάλο μετά την απόφαση της κυβέρνησης να βάλει «φρένο» στις πρόσθετες μισθολογικές παροχές, στα μπόνους ή στον συνυπολογισμό του πλασματικού χρόνου, σε περίπτωση που δεν προλάβουν να υποβάλουν τα χαρτιά τους εντός της επόμενης εβδομάδος.

Σε πρώτη φάση φαίνεται ότι επηρεάζονται όσοι επιθυμούσαν να κάνουν χρήση του δικαιώματος πρόωρης συνταξιοδότησης (50% προσαύξηση ενσήμων για εργαζομένους πριν από το 1993). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, δικαίωμα συνταξιοδότησης θεμελίωναν 2.464 άτομα, ενώ οι άλλοι 573 μπορούσαν να κάνουν χρήση της προσαύξησης των ενσήμων κατά το δοκούν μιας και δεν θεμελίωναν δικαίωμα συνταξιοδότησης. Ανάσα για τους εργαζομένους αποτελεί το γεγονός ότι όσοι προλάβουν να υποβάλουν τα χαρτιά τους έως και τις 19 Φεβρουαρίου (λήξη της 3μηνης «παραμονής» της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στη Βουλή χωρίς να έχει ψηφιστεί) δεν θα εξαιρεθούν των ρυθμίσεων που προβλέπονταν στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2009.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι εμφανίζονται ιδιαίτερα καθησυχαστικοί, υποστηρίζοντας ότι στην πράξη δεν θίγονται, με μοναδική εξαίρεση το ζήτημα της προσαύξησης των ενσήμων. Υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι οι εργαζόμενοι στον Γαλιλαίο, την Πάνθεον και οι διοικητικοί υπάλληλοι των ενώσεων εργαζομένων έχουν ήδη προχωρήσει και κατοχυρώσει τα δικαιώματα συνταξιοδότησης ή μετάταξής τους. Πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι πιλότοι καθώς δεν δικαιούνται πλέον την άνευ αποδοχών άδεια (χωρίς να εξυπηρετείται οικονομικά ιδιαίτερα το Δημόσιο), ενώ η μεγαλύτερη πληγή είναι για το σύνολο των εργαζομένων η ακύρωση της μισθολογικής εξομοίωσης της θέσης που είχαν στην Ολυμπιακή με αυτήν που θα έχουν ύστερα από τη μετάταξη. Παράλληλα, η ακύρωση του δικαιώματος προσαύξησης των ενσήμων είναι αυτή που θίγει τη μεγαλύτερη μερίδα εργαζομένων που είχαν προγραμματίσει να βγουν σε πρόωρη σύνταξη.

Αναλυτικά, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου περιλάμβανε ρυθμίσεις για:

- Ασφαλιστικά δικαιώματα εργαζομένων, την ένταξη των εργαζομένων της Γαλιλαίος, η οποία είναι θυγατρική της Ολυμπιακής, στο τακτικό προσωπικό της Ο. Α. και θέματα των υπαλλήλων της εταιρείας στο εξωτερικό.

- Τον συνυπολογισμό, χωρίς προσαύξηση, του χρόνου ασφάλισης των εργαζομένων της εταιρείας πριν από την ένταξή τους σε αυτήν (δηλαδή, όταν εργάσθηκαν εκτός Ολυμπιακής) καθώς και θέματα αποσπασμένων της Ολυμπιακής στο ελληνικό Δημόσιο.

- Θέματα των εργαζομένων στην OLYMPIC CATERING, της Πάνθεον, καθώς επίσης και τη δυνατότητα των μηχανικών αεροσκαφών, αλλά και των ιπτάμενων χειριστών της Ολυμπιακής να μεταφερθούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, διατηρώντας το δικαίωμα να ζητούν και να λαμβάνουν άδεια άνευ αποδοχών άνω του ενός έτους, για να μπορούν οι ίδιοι να ζητούν εργασία εκτός ΥΠΑ και να διατηρήσουν ενεργά τα πτυχία τους. Διατηρούσαν επίσης το δικαίωμα να επιστρέψουν στην ΥΠΑ εάν και εφόσον το επιθυμούσαν οι ίδιοι.

Aντιδράσεις

«Η μη κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου εξυπηρετεί μόνο επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης χωρίς ουσιαστικό οικονομικό όφελος για τον κρατικό προϋπολογισμό, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα από τους αρμοδίους. Το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η διατάραξη της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κυβέρνηση, δηλώνει στην «Κ» ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος, πρώην πρόεδρος της ΕΧΠΑ (πιλότων), που υποστηρίζει ότι η εξοικονόμηση των 700 εκατ. ευρώ την οποία επικαλείται το υπουργείο Υποδομών είναι πλασματική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς οι περισσότεροι εργαζόμενοι θα προλάβουν να κατοχυρωθούν έως τις 19 Φεβρουαρίου.

Της Αλεξανδρας Kασσιμη

Πηγή:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_100030_07/02/2010_389875



Δεν υπάρχουν σχόλια: