Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009

Ολυμπιακή: Νέο «κεφάλαιο» για τις αερομεταφορές


Νέα εποχή για τις αερομεταφορές στην Ελλάδα ανοίγει με την εξαγορά της Ολυμπιακής από τον όμιλο ΜIG. Η προσπάθεια για την ιδιωτικοποίηση του ελληνικού αερομεταφορέα, που είχε ξεκινήσει πριν από περίπου μία 10ετία, ολοκληρώθηκε ουσιαστικά χθες, με την υπογραφή, στο Ζάππειο Μέγαρο, των συμβάσεων εξαγοράς του ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας από τη (MIG) Marfin Investment Group.

H υπογραφή της συμφωνίας πραγματοποιήθηκε με τελετουργικό τρόπο, σε πανηγυρικό κλίμα. Από την πλευρά του ελληνικού Δημοσίου υπέγραψε ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Παπαθανασίου και από την πλευρά της MIG ο αντιπρόεδρός της, Ανδρέας Βγενόπουλος, παρουσία των υπουργών: Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης, Μεταφορών, Ευρ. Στυλιανίδη και Απασχόλησης, Φάνης Πάλλη - Πετραλιά.

Κ. Χατζηδάκης: Νέα εποχή σταθερότητας και ανάπτυξης για την Ολυμπιακή.

Η σημερινή ημέρα, τόνισαν από την πλευρά της κυβέρνησης οι υπουργοί Οικονομίας, Ανάπτυξης, Μεταφορών και Απασχόλησης, αποτελεί «ημέρα ορόσημο» για την Ο.Α. και ταυτοχρόνως αποδεικνύει ότι, το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης υλοποιείται κανονικά.

Αντίστοιχα ο αντιπρόεδρος της ΜΙG, Ανδρέας Βγενόπουλος ευχαρίστησε όσους συμμετείχαν στην προσπάθεια ώστε η επιχείρηση αποκρατικοποίησης της ΟΑ να έχει θετικό αποτέλεσμα.

Α. Βγενόπουλος: Μας ήταν αδιανόητο να μην υπάρχει Ολυμπιακή.

«Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος προσωπικά αλλά και για λογαριασμό ολόκληρου του δ.σ. της MIG γιατί θεωρούμε ότι κάναμε το καθήκον μας, αφού για εμάς ήταν αδιανόητο να μην υπάρχει Ο.Α.», δήλωσε ο κ. Βγενόπουλος.

«Θέλουμε να πετύχουμε για να ωφεληθούμε όλοι και πάνω από όλα η κοινωνία. Υπόσχομαι ότι, θα κάνουμε τα πάντα για να κάνουμε όλους τους Έλληνες υπερήφανους για την πορεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας», τόνισε.

Τέλος, ο ισχυρός άνδρας της MIG δήλωσε ικανοποιημένος από την εξέλιξη αυτή, σημειώνοντας ότι: «Γνωρίζουμε τις ευθύνες μας».

Η νέα εταιρεία

Σύμφωνα με στελέχη της MIG περισσότερα από 4.400 άτομα προσωπικό θα έχει η νέα Ολυμπιακή. Στο πτητικό κομμάτι (πιλότοι, ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές) θα απασχοληθούν 2.000 άτομα, στην επίγεια εξυπηρέτηση επίσης 2.000 άτομα και στην τεχνική βάση θα προσληφθούν όλοι οι μηχανικοί περίπου 400 άτομα και ίσως ακόμη 200.

Μέχρι σήμερα έχουν αποσταλεί στην MIG 12.000 βιογραφικά για πρόσληψη στο πτητικό κομμάτι και την τεχνική βάση της Ο.Α, ενώ χθες δημοσιοποιήθηκε η προκήρυξη για το προσωπικό της επίγειας εξυπηρέτησης.

Η MIG επιδιώκει Ιούνιο-Ιούλιο, να φέρει στην Αθήνα τα πρώτα νέα μισθωμένα αεροσκάφη (Leasing) της Ο.Α., ενώ μέσα στο 2010 αναμένεται η παραλαβή των πρώτων ιδιόκτητων αεροσκαφών, τα οποία θα καλύπτουν μεσαίες αποστάσεις.

Επιπλέον, η εταιρεία προτίθεται να αποσύρει από το στόλο της νέας ΟΑ τα παλαιά ελικοφόρα ΑΤR, 40 και 70 θέσεων και να τα αντικαταστήσει με νέα ελικοφόρα αεροσκάφη.

Από την 1η Οκτωβρίου, η νέα Ολυμπιακή θα κατέχει το 65% του πτητικού έργου της παλαιάς, όπως ορίζει η συμφωνία μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ε.Ε. Ωστόσο, η MIG διαβεβαιώνει ότι θα καλύψει όλους τους υπάρχοντες προορισμούς στο εσωτερικό δίκτυο, εμπλουτίζοντάς τους παράλληλα και με προορισμούς στο εξωτερικό.

Αναλυτικά, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της MIG, στην υπογραφή των τελικών συμφωνιών (συμφωνίας αγοραπωλησίας μετοχών, συμφωνίας μετόχων και σχετικών νομικών εγγράφων) με το ελληνικό Δημόσιο για την εξαγορά της Pantheon Airways (πτητικό έργο), της MRO NewCo (τεχνική βάση) και της Ground Handling NewCo (επίγεια εξυπηρέτηση) προχώρησε η MIG.

Οι συμφωνίες αυτές τελούν υπό τον όρο της κύρωσης από τη Βουλή των Ελλήνων, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες, μετά από την οποία θα αποκτήσουν ισχύ νόμου του Ελληνικού Κράτους.

Παράλληλα, η MIG επιθυμεί να ενημερώσει τους επενδυτές για συγκεκριμένες πτυχές των συμφωνιών αυτών:

- Οι εταιρείες που εξαγοράζονται αποτελούν στην πραγματικότητα νέες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν την ιδιοκτησία επιλεγμένων στοιχείων ενεργητικού τα οποία θα πωληθούν από το ελληνικό Δημόσιο και δεν περιλαμβάνουν οφειλές και υποχρεώσεις οιασδήποτε μορφής.

- Οι εταιρείες που εξαγοράζονται δεν αποτελούν κατά καμία νομική ή άλλη έννοια, διαδόχους των κρατικών αεροπορικών εταιρειών στις οποίες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι: Olympic Airways Olympic Airlines Olympic Aviation κ.λπ. Αυτό διασφαλίζεται ήδη από την ισχύουσα εθνική νομοθεσία και έχει επικυρωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

- Σε περίοδο σημαντικής οικονομικής αστάθειας, η φύση της συναλλαγής διασφαλίζει ότι η MIG διατηρεί σημαντική στρατηγική ευελιξία σχετικά με τη λειτουργία των εξαγοραζομένων εταιρειών. Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου αυτού η MIG, σύμφωνα με πληροφορίες σε 3 εβδομάδες θα παρουσιασθεί το νέο Business Plan.

Το ΠΑΣΟΚ

Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σχολιάζοντας τη δήλωση του πρωθυπουργού, σημείωσε: «Η υπογραφή της σύμβασης για την πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας στην εταιρεία MIG έρχεται μετά από μια μακρά περίοδο συστηματικής απαξίωσης της Ολυμπιακής από την σημερινή κυβέρνηση, με αποκορύφωμα την αναγγελία από τον πρωθυπουργό του "κλεισίματος" της εταιρείας το 2005, μετά την αποτυχία του αρχικού σχεδίου τεμαχισμού και εκποίησης της εταιρείας, και συνοδεύεται από ένα σημαντικό κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, της τάξεως του 1,5 δισ., στο οποίο δεν αναφέρθηκε σήμερα ο πρωθυπουργός».

O κ. Παπακωνσταντίνου επεσήμανε ότι «το ζητούμενο είναι η συγκεκριμένη λύση να αποδειχτεί βιώσιμη, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον και τον ανταγωνισμό», σημείωσε ότι «παραμένουν πολλά ερωτηματικά και γκρίζες ζώνες για το περιεχόμενο της συμφωνίας η οποία δεν έχει ακόμη δημοσιοποιηθεί» και επανέλαβε την πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ υπέρ μιας λύσης μεικτού σχήματος με ιδιωτικά αλλά και δημόσια κεφάλαια.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Α. Αλαβάνος: Ο αγώνας για την Ολυμπιακή συνεχίζεται.

«Μπορεί να μπαίνουν οι υπογραφές για την εκποίηση της "Ολυμπιακής" για εμάς όμως ο αγώνας συνεχίζεται», δήλωσε χθες ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος και πρόσθεσε:

«Η Ελλάδα, μια χώρα με διασπορά, με περιφερειακές ιδιαιτερότητες, με προβλήματα ασφάλειας, με τουρισμό, έχει ανάγκη Εθνικό Αερομεταφορέα. Και με αυτή την έννοια ο Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς θα συνεχίσει ν' αγωνίζεται γι' αυτό το στόχο».

«Μακρά και δύσκολη προσπάθεια»

Ο πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Κ. Καραμανλής: Η περίοδος παρακμής της Ολυμπιακής κλείνει οριστικά.

«Σήμερα ολοκληρώθηκε με επιτυχία μια μακρά και δύσκολη προσπάθεια για τη σωτηρία της Ολυμπιακής και για το πέρασμά της σε μια καινούρια εποχή. Η νέα Ολυμπιακή συνεχίζει τη λειτουργία της, κρατώντας το ίδιο όνομα και το ίδιο σήμα.

Η πατρίδα μας περνά σε μια νέα φάση στις αερομεταφορές, με υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών, με επιλογές για τους καταναλωτές και με διασφαλισμένη την αεροπορική εξυπηρέτηση όλων των άγονων γραμμών.

Η περίοδος παρακμής της Ολυμπιακής, η οποία ταυτίστηκε με δυσβάσταχτα βάρη για τους Έλληνες φορολογούμενους και με σοβαρά νομικά προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, κλείνει οριστικά. Οι Έλληνες πολίτες θα σταματήσουν να πληρώνουν ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, για τη συντήρηση μια υπερχρεωμένης εταιρείας που δεν μπορούσε να ορθοποδήσει με διαχειριστή το Δημόσιο. Υπολογίζεται ότι η νέα εταιρεία θα συνεισφέρει κάθε χρόνο, στα δημόσια ταμεία εκατόν πενήντα εκατομμύρια ευρώ.

Για να βρεθεί η λύση, που οριστικοποιείται σήμερα, η κυβέρνηση δούλεψε συστηματικά και οργανωμένα, για ένα πρόβλημα που ταλανίζει, εδώ και δύο δεκαετίες, τον τόπο. Διαπραγματευτήκαμε σκληρά, για να εξασφαλίσουμε την αναγκαία σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που απαλλάσσει τις νέες εταιρείες από τα χρέη της παλιάς Ολυμπιακής. Διασφαλίσαμε πλήρως τους εργαζόμενους της εταιρείας. Ακολουθήσαμε στην όλη διαδικασία το δρόμο της διαφάνειας και της νομιμότητας. Και έτσι πετύχαμε το στόχο μας.

Η εξέλιξη αυτή αποκτά μεγαλύτερη σημασία, δεδομένου ότι η λύση του χρόνιου αυτού προβλήματος πραγματοποιήθηκε σε μια πολύ δύσκολη διεθνή οικονομική συγκυρία. Αντιμετωπίσαμε και την υπόθεση της Ολυμπιακής με αίσθημα ευθύνης».

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ

Ανατύπωση από την ιστοσελίδα της εφημερίδας

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009 07:00

Δεν υπάρχουν σχόλια: